Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Santano schreef:We zijn met zijn vieren, en hebben vier normale (ijzeren) zadelkasten van 70x70 cm.
Het probleem is dat de stal helemaal bestaat uit boxen, en er dus eigenlijk geen ruimte over is om de zadelkaster erin te zetten. Ze gewoon buiten zetten lijkt me (met name voor inbraak) niet handig, bovendien denk ik dat ze dan gaan roesten.
astridelise schreef:Ik weet niet hoe ruim de boxen zijn, maar ik heb een keer op een manege gezien dat zij in iedere stal een hoekkast hadden gemaakt waar het zadel, hoofdstel en poetsspullen in zaten. Niemand verwacht een zadelkast in de stal bij het paard. Ik vond dit erg mooi gemaakt, maar ja het waren wel ruime boxen.
Falona schreef:astridelise schreef:Ik weet niet hoe ruim de boxen zijn, maar ik heb een keer op een manege gezien dat zij in iedere stal een hoekkast hadden gemaakt waar het zadel, hoofdstel en poetsspullen in zaten. Niemand verwacht een zadelkast in de stal bij het paard. Ik vond dit erg mooi gemaakt, maar ja het waren wel ruime boxen.
Dat is eigenlijk best wel een goed idee. En zeker onder de voerbak heeft het paard er ook weinig last van. Moeten alleen de stallen wel ruim genoeg zijn om daar een stukje te missen.
Citaat:Maar let met een dergelijke buurman dan wel even op hoeveel vierkante meter de stal al is en is daar een bouwvergunnig voor aangevraagd? Ik dacht dat je 30 vierkante meter mag plaatsen, zonder bouwvergunning, maar dat kun je even navragen bij de gemeente