mijn paard haar been kraakt enorm hard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_R_A_H_A

mijn paard haar been kraakt enorm hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:13

Mijn paard haar been kraakt enorm hard. Het begon allemaal een week geleden toen we een ongelukje hadden in een konijnendraad door een camion. Ze is toen gevallen over de konijnendraad. Eerst wou ze niet meer op haar achterbeen staan maar na 5 minuten zette ze haar been neer. Ik was bang dat ze iets erg had en stapte met haar ze trok op dat moment wel wat met haar been dus zette ze direct me haar been onder het koude water daarna droogde ik ze af en heb ik er MSM gel opgesmeert.Een dag later kwam de veearts en op de buigproef stond ze mank ze moest 3 tot 4 weken rusten en 8 ontstekingsremmers innemen. Het beterde toen wonderbaarlijk snel ze galopeert erop je ziet nog wat spanning maar het gaat heel goed. Maar sinds enkele dagen had ik door dat haar been bij elke sttap enorm hard kraakte. Ik wou even jullie reacties doornemen voor ik weer een andere veearts laat komen. Hebben jullie dit ook al is gehad en wat was het toen moet ik me direct zorgen maken ze moet normaal nog 3 weken rusten...

tamary

Re: mijn paard haar been kraakt enorm hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:24

DA laten komen, kraken kan heel veel zijn, maar met net een ongeluk gehad en nu zo raar kan er iets stuk zijn.

Zorg ook dat ze niet meer kan gaan racen of scherpe bocht maken ivm overbelasting. DA heeft denk ik niet voor niets 4 weken rust voorgeschreven.

muizke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:26

jep. DA beter het zekere voor het onzekere nemen straks verergert het en dan zit je met de gebakken peren;)

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:30

tamary schreef:
DA laten komen, kraken kan heel veel zijn, maar met net een ongeluk gehad en nu zo raar kan er iets stuk zijn.

Zorg ook dat ze niet meer kan gaan racen of scherpe bocht maken ivm overbelasting. DA heeft denk ik niet voor niets 4 weken rust voorgeschreven.

dierenarts zei dat ze haar eigen zin mocht doen en een hele dag op de weide mocht lopen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:49

S_R_A_H_A schreef:
tamary schreef:

dierenarts zei dat ze haar eigen zin mocht doen en een hele dag op de weide mocht lopen

Ja, maar weet je veearts dat het been nu zo enorm kraakt.
Normaal gesproken maak ik me geen zorgen hoor als je een knakje in een gewricht hoort.
Dat ik niet zo erg maar omdat jij het nu hoort na een ongeluk zou ik zeker even informeren.
Een belletje voor info kost niets.

daffie1986

Re: mijn paard haar been kraakt enorm hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:55

Ik weet dat er bij ons een merrie staat van rond de 19-20 of ouder en die heeft dat ook net of er iemand naast je staat met die knettersnoepjes in z'n mond. De merrie heeft ernstige artrose, maar zoals al eerder gezegd wordt, als er nog geen diagnose gesteld is kunnen het heel veel dingen zijn. En je hoorde het pas na het ongeluk.