Manen die splitsen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilova

Manen die splitsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 16:51

Mijn verzorgfries heeft manen tot op haar schouder en de laatste tijd beginnen haar manen te splitsen. Ik wist niet dat dit kon bij paarden? Hoe kan ik een klein stukje van haar manen doen zonder dat het teveel opvalt? Want we gaan eind augustus naar de keuring met haar en haar veulen en dan moet ze dus wel mooie manen hebben.
Komt dit enkel doordat ze te lang zijn of komt het door het vele vlechten, kammen, etc...?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:59

Het kan zijn dat je paard een rugprobleem heeft (kan ook heel klein zijn) dan splitsen ze op maar het kan ook dat de manen te zwaar zijn om aan een kant te hangen en dan splitsen ze zodat de ene kant niet te zwaar belast wordt door het gewicht van de manen. Als er een klein plukje (5-15 cm) naar 1 kant hangt uit het niets dan wijst dat vaak op een rugprobleem. Als de manen echt helemaal opsplitsen dus een groter deel dan kan het liggen aan het gewicht van de manen wat verdeeld moet worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:10

marlies, ik geloof dat ze bedoelt dat de haren beginnen te splijten, toch Ilova?

In ieder geval, probeer eens te verzorgen met cowboy magic, erg fijn spul. En verder wat lijnzaadolie door het voer elke dag, dat is ook goed voor de haargroei, al kun je daarmee geen dode haren mooier krijgen.
Bijpunten zou ik doen met een uitdunschaar/epileerschaar, of door te snijden met een mesje. Dan krijg je het meest natuurlijke resultaat.

Ilova

Re: Manen die splitsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 18:16

Ja, ik bedoelde idd splijten :)
is cowboy magic een spray ofzo?

8nnemiek

Re: Manen die splitsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:30

Cowboy magic detangler is een gel :)