Hoe maak ik knotjes in ongelijke diktes van de manen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Hester

Hoe maak ik knotjes in ongelijke diktes van de manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 16:32

Help!
Ik ga wedstrijden rijden, maar als ik knotjes in de manen maak heb ik een probleem.
Ik maak knotjes met steeds dezelfde breedte, namelijk die van mijn manenkam. Dan vlecht ik dat stuk haar, en maak er een knotje van.
Maaar...
-Achter de oren komt dan 1 klein knotje,
-Daarnaast (richting de schoft) komen ongeveer 5 superdikke knotten
-Daarnaast komen ongeveer 2 mooie normale knotjes
-En dan komen er ongeveer 4 hele kleine miniknotjes...

Dat komt doordat ze achter de oren *(bij de dikke knotjes dus) een heel dik pak manen heeft, en daarnaast wordt het steeds dunner, en uiteindelijk is het gewoon heel erg dun daar.

Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb al een uitdunkammetje gekocht maar nog niet gebruikt omdat ik dat zonde voor de manen vind, hahah :+ Maar ja, dan komen de knotjes er wel lelijk uit te zien. Moet ik ze toch maar uitdunnen? Of wordt dat lelijk? En hoe moet ik dat dan doen??

DL_

Re: Hoe maak ik knotjes in ongelijke diktes van de manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:34

Uitdunnen.. De dunne stukken knippen en de dikken stukken óf uitdunnen óf trekken.. Da's echt de enige oplossing. Dan maar even alles wat dunner, uiteindelijk groeit het samen weer aan op gelijke dikte.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:36

WD V -> VSW

x_Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 20:37

Zijn er echt geen andere mogelijkheden dan de boel uitdunnen? XD Dan krijg ik echt zo'n zielig plukje manen! :( (Noujaa, Mylady dan)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:40

Ietsje smokkelen in de breedte. Dus de eerste ietsje breder, die daarna iets smaller. Verder de dunnere vlechtjes minder strak vlechten, dan lijken ze ook dikker. De dikke vlechtjes juist heel strak vlechten.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:59

Op zich vind ik het helemaal niet zo lelijk dat de middenste knotjes mooi dik zijn en de buitenste gelijdelijkaan dunner worden,maar dat is natuurlijk eigen smaak.

En anders inderdaad zoals Anne_GTI zegt,de breedte van de plukjes aanpassen.

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:18

Ik heb dit zelfde probleem ook met mijn paard maar ik probeer gewoon wat meer te verdelen.
Voor het eerste knotje neem ik iets meer manen en dan bij het dikkere stuk zitten ze ietsjes dichter op elkaar maar zijn wel ongeveer even groot.
Als je aan het rijden bent en je paard loopt dan aan de teugel dan zie je daar helemaal niks meer van want dan is zijn hals langer dan als je staat te vlechten.
Mijn paard laat namelijk ook zijn manen niet trekken en ik vind het ook helemaal niet fijn om te doen, en op deze manier heb ik altijd mooie knotjes zonder al te veel verschil in grootte.
Ik vlecht trouwens gewoon met elastiek en dat blijft goed zitten.

x_Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 17:15

Oke ik ga weer eens wat proberen...