Wij hebben plaats over en zouden graag een piste aanleggen van een stuk weide. Mijn vraag was nu: mag dat zomaar in België of heb je daar eerst toestemming voor nodig? Het zou gaan om een stuk weide waarvoor de bovenste laag een 10 tal cm wordt afgegraven en dan zand erop, de omheining gewoon weidepalen en draad zoals de afsluiting voor de weide. we zouden de piste naast onze paddock (zwarte aarde) aanleggen, zodat de paarden in de winter nog meer bewegingsvrijheid hebben. Ik vind er niet echt iets over terug op internet, wie kan mij helpen? Mag ik volgende week beginnen met af te graven of moet ik eerst procedures doorlopen?
Bij ons in Nederland scheelt dat per gemeente, dus ik denk dat het verstandig is om bij het gemeentehuis wat informatie in te winnen. Of misschien bij wat stallen in je omgeving langsgaan? Om te vragen hoe hun dit aangepakt hebben
In Lommel was het een aantal jaar geleden wel zo dat de staleigenaresse waar ik nu sta dit moest aanvragen. Maar dit was denk ook mede omdat het een agrarisch gebied is dus daar heeft ze sowieso net even wat andere regels. Ik zou gewoon even informeren bij de gemeente!
missnynke
Geplaatst: 16-06-09 21:25
Wij hebben grondlagen omgewisseld en hier geen vergunning voor aangevraagd.
Je moet dit normaal wel aanvragen. Idd informeren bij de gemeente. Ken er ook die flink problemen gehad hebben zonder aanvraag en de boel weer mochten opdoeken.
Ik geloof dat grondlagen omwisselen wel mag maar zodra je er zand of ander materiaal bij gaat gooien om bijv. op te hogen dat je al wel een vergunning aan moet vragen, de precieze eisen mbt omheiningen weet ik niet.
Ja een buitenbaan aanleggen moet je aanvragen. tenzij je enkel de aarde wisselt dan niet. Maar dan moet je al het geluk hebben van dus goede ondergrond te hebben. Wij hebben bij mijn ouders thuis een bodem van poels.
marieke84
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-09 16:12
hm, ik zal dan toch maar eens navraag doen vooraleer ik begin! Ik denk niet dat de omheining een probleem zal zijn, die zou hetzelfde zijn als de weide.