Kauwen overlast (komen in de stal)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Kauwen overlast (komen in de stal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 18:44

Iemand de gouden tip tegen deze vliegende ratten ??
Ze komen zelfs de stal in en wroeten de mest uiteen (lekker uitmesten !) om van de aanhanger met mest nog te zwijgen (daar kan een zeil over)

Was niet van plan om nog vroeger op te staan dan 5.15uur om de stallen uit te mesten voordat ik ga werken :( overweeg een luchtbuks aan te schaffen :D

Afgelopen jaar hebben ze me behoorlijk geld gekost door het gewikkelde hooi balen open te pikken :( dit jaar zal ik daar wel houten planken overheen leggen of zo.

Zelfs sinds de katten in de omheinde tuin van 1000m3 kunnen (waar de stallen ook in staan) is het niet opgehouden, ze vallen in groep de katten aan :(

8nnemiek

Re: Kauwen overlast (komen in de stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:48

En als je gewoon de deuren goed dicht houdt? En een zeil over de hooibalen legt?

Of zorgen dat er buiten meer te halen valt dan binnen, een soort voerplek maken op een afgelegen plekje, en dan binnen gewoon eens goed te laten schrikken?

114677

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:12

ik heb der ook ongelooflijke last van, ze eten ook het voer van men kippen op, ik heb geprobeerd ze te laten schrikken maar ze komen gewoon weer terug. ik heb een keer gehoord dat als je der 1 doodmaakt en aan een paaltje hangt dat ze dan wegblijven, maar heb dat nog nooit geprobeerd en denk ook niet dat de dierenbescherming daar zo blij mee is

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:17

114677 schreef:
ik heb der ook ongelooflijke last van, ze eten ook het voer van men kippen op, ik heb geprobeerd ze te laten schrikken maar ze komen gewoon weer terug. ik heb een keer gehoord dat als je der 1 doodmaakt en aan een paaltje hangt dat ze dan wegblijven, maar heb dat nog nooit geprobeerd en denk ook niet dat de dierenbescherming daar zo blij mee is

hahah sorry het is natuurlijk niet om te lachen is erg klote maar dat je er een aan een paaltje hangt en dat de rest wegblijft heb ik nog nooit gehoord
succes hoop dat je snel een oplossing vind en mischien kan je vallen zetten
van die diervriendelijke weet niet hoe ze heten maar dan lopen andere dieren geen risico dat ze vergif eten of in een klem terecht komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:17

1 dode ophangen helpt inderdaad, ik denk dat de DB daar geen reet aan zal doen hoor. Hier op stal heeft de boer ook dode vogels hangen, je moet ze alleen eerst laten drogen of zoiets

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:19

Hier in de buurt zitten een aantal &%$# boeren die de hele dag op kauwen en duiven schieten.. Er hangen er een aantal op hun kop onder de bomen, maar dat helpt totaal niet. Ze blijven gewoon terugkomen.
Acherm, beestjes zoeken gewoon eten voor hun jongen.. Alleen natuurlijk vervelend dat ze dat net bij jullie doen :+

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:39

koop die lucht buks :P
haha nee hoor grapje meschien een hondje?
daar zijn ze bang voor

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:06

114677 schreef:

Je hebt speciale voersilo's voor kippen voer met een plateau ervoor,als de kip op het plateau gaat staan gaat de voerbak open,een kauw is te licht dan blijft de klep dicht.
Hier ook veel last van kauwen en duiven,de boer loopt ook vaak te schieten met zijn buks maar het helpt geen steek.
Ook hij hangt ze vaak op de kop maar dat helpt volgens mij ook niet en ik vind het een vervelend gezicht.
Ik zou zo geen echte tip weten om ervan af te komen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:21

funnygirl1 schreef:
koop die lucht buks :P
haha nee hoor grapje meschien een hondje?
daar zijn ze bang voor

hou er rekening mee dat deze dieren erg intelligent zijn, als jij je buks op een bepaalde plek bewaard en door die deur naar buiten komt vliegen ze weg, maar als jij er niet bent zijn zij er wel...

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:48

Een grote kater of poes op stal nemen. Die houden alle beesten op afstand, inclusief muizen.
Als jij zorgt voor een lekker slaapplaatsje voor de kater, zorgt hij dat alle beesten wegblijven. Het beste is een boerderij-poes.
Of inderdaad een hond maar dat is alleen handig als jij je paard (en dus ook je hond) aan huis hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:52

O, dan heb je echt een probleem. Brood gedrenkt in rattengif }> Dode vogels laten liggen op je hooiwikkels? Gewoon een dagje?

Ze hebben hier in de betuwe geluiden van roofvogels via speakers, misschien is dat een idee voor je? Dan heb je geen zangvogelgeluiden maar roofvogelgeluiden :D Maar het helpt wel.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 16:51

Downhill schreef:
Een grote kater of poes op stal nemen. Die houden alle beesten op afstand, inclusief muizen.
Als jij zorgt voor een lekker slaapplaatsje voor de kater, zorgt hij dat alle beesten wegblijven. Het beste is een boerderij-poes.
Of inderdaad een hond maar dat is alleen handig als jij je paard (en dus ook je hond) aan huis hebt.

ik heb zes katten ;) en die kunnen ook bij de stallen...
Hond werk ik teveel voor, die heb ik bewust niet !

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 16:53

russel schreef:
O, dan heb je echt een probleem. Brood gedrenkt in rattengif }> Dode vogels laten liggen op je hooiwikkels? Gewoon een dagje?

Ze hebben hier in de betuwe geluiden van roofvogels via speakers, misschien is dat een idee voor je? Dan heb je geen zangvogelgeluiden maar roofvogelgeluiden :D Maar het helpt wel.

Kun jij niet zo'n bandje ingillen voor mij russel ???? :D misschien werkt het ! weet niet of de buren er blij mee zullen zijn maar...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:59

Haha, volgens mij kan je die gewoon kopen...Hoeft niet hard te zijn. Misschien via internet downloaden?
Je buren zullen er toch ook last van hebben?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:00

Zijn het echt katten van de boerderij? Die zijn echt gek op jagen.
Anders je katten wat minder eten geven zodat ze zelf hun prakkie zoeken? Kauwtjes-filé bijvoorbeeld? }>

Mist schreef:
Downhill schreef:

ik heb zes katten ;) en die kunnen ook bij de stallen...
Hond werk ik teveel voor, die heb ik bewust niet !

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:01

Een tijdelijke oplossing kan een valkenier uit de buurt zijn.
Deze verjagen met hun roofvogels de kauwen. Daarna kan je een geluidsband met geluiden van deze roofvogels gebruiken.

Succes

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:03

Leven en laten leven?

Snap dat het lastig is, maar de beestjes moeten ergens zitten, en idd, ze zoeken gewoon eten/nestmateriaal. Eventueel ergens een voederplankje ver weg van jou spullen waar je oud brood etc dumpt? En jouw spullen goed afdekken.

Vind afschieten of vergiftigen eigenlijk echt niet kunnen... beestjes kunnen net zo goed zeggen dat zij overlast hebben van ons ;) (bij wijze van spreken)

edit: wij hebben hier hetzelfde, maar dan met kraaien (stront uiteen halen, botjes en ander afval in het weiland komen opeten en dan achterlaten etc) maar zolang ze niet georganiseerd mijn paard gaan aanvallen ofzo, laat ik ze maar doen :)
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 14-06-09 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:11

Solleke_Noah, gelukkig dat die kauwen dan niet kunnen praten ;)

Wel heel erg vervelend natuurlijk kijk maar uit ze kunnen ook mensen heel lelijk aanvallen.. Inderdaad mischien Roofvogel inschakelen? dat die ze verjaagd.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 17:47

Solleke_Noah schreef:
edit: wij hebben hier hetzelfde, maar dan met kraaien (stront uiteen halen, botjes en ander afval in het weiland komen opeten en dan achterlaten etc) maar zolang ze niet georganiseerd mijn paard gaan aanvallen ofzo, laat ik ze maar doen :)

en hoe zou je het vinden als je de stront elke dat totaal versnipperd en verspreid in de STALLEN zou vinden ;) en ze vallen dus georganiseerd mijn katten aan.

Zal eens informeren naar roofvogelhouders hier in de buurt !

@ solleke: ze roven trouwens ook nestjes van andere vogels leeg, zowel de eitjes als de jonge vogeltjes, het zijn vleeseters !

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:09

Weet ik, er liggen geregeld botjes van weetikveelwelke dieren in de weide. En ik moet elke dag alle poep in de weide scheppen, dus ik begrijp je frustratie echt wel :) Maar ik vind gewoon vergiftigen of neerschieten geen optie...