Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) mee te werken met dressuur. 

Dees schreef:nou, het paard war Joyce Heutink zichzelf mee in de picture heeft gereden is van origine toch echt een springpaard hoor, een voltaire, dat zijn toch niet per definitie dressuurpaarden.

YuriDeGrave schreef:Tja, ik zal nog wel zien wat ik ga doen maar in ieder geval bedankt, maar er is nog een probleem, ik kan wel springen maar niet met mijn paard, ze gaat namelijk veel te snel voor de sprong, ik kan ze dus niet houden maar mss moet ik iemand vragen op de manege om ermee te springen. xxxx
. Maar ik rijd er ook dressuur mee. Bij de vorige eigenaar was ie ZZ springen, maar ik had al 15 jaar niet meer gesprongen en ben dus rustig eerst maar eens met dressuur begonnen. Nou heb ik wel het geluk dat mijn 'springpaard' wel dressuurgangen heeft. Hij heeft zelfs ooit op de nominatie gestaan om bij Tineke Bartels terecht te komen (is vanwege zijn luchtzuigen toen niet door gegaan) dus als die er iets in zag zal het wel goed zijn...
. Nu heb ik een maal in de week springles van een springtrainer en daar oefenen we vooral de gehoorzaamheid van Jump aan mij op lage sprongetjes en lijntjes en het gaat al heel veel beter, dus misschien is er bij jou in de buurt ook zo iemand te vinden.