Hoe kan ik aan een stuk grond/weiland komen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Monique_Casi

Hoe kan ik aan een stuk grond/weiland komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:55

Hallo allemaal,

Binnenkort krijg ik weer een paardje maar daarvoor wil ik eerst een stuk grond/weiland vinden...
Maar ik heb geen idee HOE? Mischien dat jullie weten hoe ik daar aan kan komen of naar wie ik kan bellen want ik heb echt geen idee.
En als jou paard op een weiland staat, hoe ben jij er dan aan gekomen.?
Dus wie kan mij helpen?

Groetjes Monique

Palmera

Re: Hoe kan ik aan een stuk grond/weiland komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 02:01

Ik zelf een grondstuk gekocht ooit. En inmiddels weer verkocht. Dus dat is optie 1. En daarvoor moet je in kranten kijken, marktplaats, makelaars en eigenlijk gewoon goed internet afspeuren.

Optie 2 is aan boeren gaan vragen of die jou een stuk grond kunnen verpachten of verhuren. Kijk eens hier op bokt bij de advertenties. Staan vaak zat stukjes grond te huur of weidemaatje gezocht.

Ook kun je nog vragen of het paard bij een bestaande kudde in jouw omgeving erbij mag tegen betaling. Dan zul je dus de eigenaar van de paarden of wederom het stuk grond moeten opsporen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:46

Misschien handig te aan te geven waar je woont en waar je dat land zou willen hebben. Verder de optie's uitvoeren die Femke27 aangegeven heeft. Succes.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:16

Ik wil je niet ontmoedigen, maar het heeft mij 10 jaar gekost om een stuk te vinden... Heb nu wel een mooi weiland dat eigenlijk altijd droog is van 1,7 ha. Gepacht van de buurman :D . En ik woon in agrarisch gebied, maar mijn ervaring is dat boeren liever geen paarden in de wei hebben, grond moet veel geld opbrengen en paarden zijn maar hobby... Ze zitten hier echt op iedere grasspriet die ze bezitten...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:21

Zoals Friesiszwart al aangeeft is het misschien handig om aan te geven waar je grond zoekt.

Zoek je iets waar al een paard/pony staat zodat die van jou niet alleen komt te staan? Of heb je een maatje voor je paard.

Wil je er een stal bij hebben of een inloopstal.
Een bak, paddock oid?

Wat zijn je eisen qua afstand, grootte van het perceel, omheining enz?

Misschien een advertentie hier op bokt plaatsen. Vaak zijn er wel mensen die wat weten of je verder kunnen helpen.