Verzorgins, stalling kosten Shetlander

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ShetjesFan

Verzorgins, stalling kosten Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 20:54

Ik vroeg me af wat de koste zou bedragen voor een shetland pony.
Qua verzorging stalling etc.
Want misschien wil ik (als ik een baan heb) een shetland pony gaan kopen.
IK zou graag een ruintje (redelijk jonge) willen die vaak buiten staat.
Wat zou de koste bedragen vor een ruintje met een weitje en een onderdakje?

Alvast bedankt.

kips

Re: Verzorgins, stalling kosten Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:57

waarom wil je een shetlander,, en waarom persé een ruin.
en weet je wel hoe je een pony moet verzorgen en weet je wat er allemaal bij komt kijken?

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:58

meer dan je denkt!
sowieso hooi, dierenarts en hoefsmid zoals bij een groter paard en daarnaast nog extra kosten van de dierenarts
Ik heb pas ook een shetruintje gekocht en dacht dat het niet zo duur was! Ondertussen bleek het beestje bij de vorige eigenaar in de prikkeldraad gehangen te hebbne met zijn oogje wat niet goed verzorgd is waardoor ik nu met kosten zit en zodra hij ergens een miniem wondje heeft, schuurt hij als gek waardoor hij een grotere wonde krijgt waardoor ik weer aan de slag mag met zalf en ontsmetting! En een weitje en onderdakje is niet zo makkelijk te vinden! Misschien dat je best eerst daarnaar op zoek kan zodat je weet hoeveel je daar aan kwijt bent! Dan tel je daar 45€/ jaar inentingen bij, om de zoveel tijd ontworming en hoefsmid om de 10 weken 20€ dan kom je zelf wel aan een bedragje! Hoor eens rond bij de hoefsmid/DA en dergelijke uit jouw buurt!

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:01

Dit soort dingen moet je bij jou in buurt zoeken aangezien het erg verschilt.. ( bij mij shet kost de hoefsmid namelijk 10€ )
Daarnaast moet je het ook kunnen betalen als hij wat oploopt...
Laatst bijgewerkt door Tanja op 11-06-09 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd, gebruik een deel van een tekst als quote aub alleen om iets te verduidelijken.

ShetjesFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 21:03

kips schreef:
waarom wil je een shetlander,, en waarom persé een ruin.
en weet je wel hoe je een pony moet verzorgen en weet je wat er allemaal bij komt kijken?

Waarom ik een Shetlander wil? Ik vind eht een super mooi ras.
Waarom ik een ruintje wil? Ik hou niet zo van merries, ik weet niet waarom maar ik hou van mannetjes dieren en met hengstjes heb je nog welleens dat ze gemeen zijn.

Ik weet heus wel hoe ik een pony moet verzorgen en ik weet ongeveer wel wat er bij komt kijken maar niet alles en daarom vraaag ik het.

Bedankt voor je reactie.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:08

Donkim schreef:
Dit soort dingen moet je bij jou in buurt zoeken aangezien het erg verschilt.. ( bij mij shet kost de hoefsmid namelijk 10€ )
Daarnaast moet je het ook kunnen betalen als hij wat oploopt...

Daarmee dat ik zeg dat ze eens in haar buurt moet gaan horen! (hoefsmid was fout, voor mijn paard 20 voor de kleien 15! even vergissing) Maar ik denk dat je met een topic inderdaad niets bent! Ga op zoek naar stal + wei en de kosten ervan. Bel de hoefsmid en veearts. Zoek al een plaats waar je hooi kan kopen + tegen hoeveel. En tel alles op, tel er nog een deel bij voor als er iets gebeurd en zie dan of je het kan trekken!

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:15

Aanschaf maximaal 750,-
Voor de rest zou ik als ik jou was eens bij stallingen in de buurt informeren naar de stallingskosten.
Mijn shet heeft op een pensionstalling gestaan voor 35,- in de maand en later bij een andere stalling gratis omdat ik daar 2 paarden op stal had staan.
Veel stallingen zitten overigens niet op Shetlanders te wachten, dus je moet er niet vanuit gaan dat je ook zo goedkoop kan.
Bekappen kost ongeveer 25 euro, ga er maar vanuit dat je hem eens in de 8 week laat doen.
Met een ontwormspuit kan je 2x doen, de prijs is afhankelijk van de werkzame stof.
Je zult tussen de 8,- / 25,- kwijt zijn aan een spuit.
Daarnaast heb je de variabele kosten, dierenartskosten kunnen erg oplopen.

Miss__Sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:09

Ik heb een Shetlander maar ik heb de chance om zelf een weide te beheren van ons zelve en tevens ook een stalling.

Nu kwestie van hooi en stro is het echt niet duur om een shetlander te onderhouden. Best ook niet 24/24 uur op de weide zetten want ze hebben rap te veel gegeten. Dat voorval ken ik. De onze staat op een strikt dieet.

Als je een weide en stalling moet gaan huren, dat moet je echt rondhoren, dat verschilt echt van weide tot weide en hoe de staat is van de stalling en dergelijke.

Dub best kan je een beetje kan gaan rondkijken.
En uiteindelijk ook niet vergeten dat er ook een tandarts, hoefsmid en dierenarts bestaat die ook wel is moet langskomen af en toe. ;)

Justrenee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:50

een shet kan 24/7 buiten staan ;)
Ze eten niet veel, dus je hoeft ze alleen in de winter bij te voeren met kuil.
Ik betaal nu 25,- p/m incl voer, maar dat is barweinig ;)
Ik denk dat je op zo'n 50,- moet rekenen p/m
maar bedenk wel dat hij/zij ook naar de hoefsmid moet, ontwormd moet worden etc. ;)

Ik ehb een shetlandermerrie te koop styaan van 1.15 dus mocht je overwegen er eentje te nemen, heb ik misschien wat voor je! ;)

ShetjesFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 22:36

Oke bedankt allemaal voor antwoorden en ja ik was al aan't rondkijken maar ik dacht laat ik het ook eens even op bokt vragen =P

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:46

Wat je ook moet bedenken: een paard kan niet alleen staan. Als je dus een stuk land hebt waar geen andere paarden op staan, zul je al een tweede shet erbij moeten kopen.

ShetjesFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 10:38

Ik weet ik zoek ook een stukje land waar andere beestjes opstaan zoals geitjes ofzo of een andere shet idd.