Ten eerste ik ben hier nieuw. Dus ik hoop dat het hier goed staat na lang zoeken
Ik heb een KWPN paard Pizza. ( Ja echt
) En ik heb een grote en een kleine weide. Een met weinig gras, waarvan hij 3 x op een dag hooi krijgt, en 's ochtends en 's avonds brokken.
Dan heb ik de grote weide.
Daar staat véél gras, hij krijgt daar geen hooi, en ook geen brokken ( Ja 's avonds op stal.)
Mijn vader beweert dat ik hem telkens in de grote wei moet zetten ( Pizza heb ik nou 2 maandjes, want hij was aardig aangetast, mager etc. )
Eerst deden we rustig aan met het voeren. Maar nou staat hij toch wel vaak op de grote wei.
We zijn nu bijna op het gewicht dat we wouden berijken bij Pizza.
Ik vind het ook niet erg hoor, dat Pizza zo vaak op de grote staat. Maar het probleem. Er staan koeien
Véél koeien...
En ik ben als de dood voor koeien
Pizza weet dat, en laat zich niet makkelijk pakken.
Ik zit meestal letterlijk eerst 3 kwartier in de wei om hem te lokken. Heb werkelijk alles geprobeerd..
( Tussen door spring ik dan wel een stuk of 65 x over het hek heen omdat er een kalfje ofzo komt kijken
) Wat zou beter en makkelijker voor mij zijn?
Pizz in de grote of kleine?
mijn vader is niet makkelijk over te halen.
En de koeien mogen niet weg.
Ook is het geen optie om te doen alsof ik niet bang ben. Pizza weet dat ik het toch wel ben volgens mij
Bij deze, wat zouden jullie aanrade? Grote of kleine?

Grote koeien met van die grote hoorns vind ik ook niets, maar de koeien, de kleinere, die even komen buurten en de kalfjes
Super beestjes.
" ) die écht overal overheen springt. En ik heb alleen van die witte heiningpaaltjes...
dan ben je er snel!