hoeveel vragen stalling+paddock

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

hoeveel vragen stalling+paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 17:13

hoi

manlief zijn vandaag naar een boerderijtje wezen kijken waar we ons eventueel willen settelen.
we zijn alle opties aan het bekijken ,maar ook druk aan het rekenen,..
wat kost het,.houden we er wat aan over? kunnen we er extra geld bij verdienen?

maar goed,.nu passeerde de revu om in de grote loods eventueel paardenboxen te maken en buiten een paddock.
(land is te weinig om er weide van te maken)
maar wat zou je er dan voor kunnen vragen?en is er uberhaupt vraag naar?

dus wat zeggen jullie:

wat kan je vragen voor box+elke dag paar uur paddock en inclusief hooi-stro en brokken
(buiten en binnen zetten kunnen wij doen.)

en wat zouden jullie voor hetzelfde vragen,maar dan ook inclusief mesten erbij?

alvast bedankt

lynne_berna

Re: hoeveel vragen stalling+paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:15

Uhm.. het ligt eraan hoeveel brok en hooi enzo!?

mirror666

''paar uur paddock''?
wat versta je onder een paar uur?

en een bak? poetsplaats? kasten?

Miiej

Ik zou eerst gaan kijken of er bakken in de buurt zijn maneges etc.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 17:30

Miiej schreef:
Ik zou eerst gaan kijken of er bakken in de buurt zijn maneges etc.

nee die zijn er niet,......bakken zijn er wel,maar die zijn veelal van particulieren

en ja poetsplaats en wasplaats zijn ook aanwezig. boxen zullen dan 3x4 worden ongeveer.
aangezien we niet teveel paarden willen hebben kunnen de paarden wat mij betreft de hele dag in de paddock staan,.het ligt er dus aan wat de eigenaar wilt.
Laatst bijgewerkt door mackkwek op 09-06-09 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:32

Ik weet niet of ik er aan zou beginnen zonder weiland.
Dat je dit nou niet in de winter kan bieden maakt mij niet uit, maar anders?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:33

in de winter ook altijd paddock?
bedoel.. 3x3 is niet groot voor een paard..

geen bak, en geen wei om in te rijden..

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 17:34

moonfish13 schreef:
Ik weet niet of ik er aan zou beginnen zonder weiland.
Dat je dit nou niet in de winter kan bieden maakt mij niet uit, maar anders?

we hebben wel weiland,genoeg zelfs,maar dat zit 5 km van de boerderij af en weet niet of de eigenaars dat stuk zouden willen rijden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:25

dan zou je zomers 24/7 weidegang aan kunnen bieden en dan 's winters stalling bij de boerderij zelf met paddock voor de winter.

Eventueel iets van opslagruimte bij het weiland zou dan wel fijn zijn voor de eigenaren.

Inclusief alles zou je dan, afhankelijk waar je zit, een prijs kunnen vragen van 50 tot 75 euro in de zomermaanden bij 24/7 weidegang zonder faciliteiten, en zo'n 125 tot 175 voor de winterstalling inclusief buiten in de paddock de hele dag en vol pension. Wel zul je je klanten moeten zoeken in de recreatieve hoek. Is er genoeg ruimte om een buitenbak te plaatsen? Eventueel iets kleiner formaat dan standaard? Dan kunnen ze er ook in rijden. Een extra paddock kan dan wel kleiner zijn omdat je dan ook de bak als paddock kunt gebruiken.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:02

Dan zou ik de mogelijkheid van ruilen in overweging nemen.

Zoals je het nu beschrijft denk ik niet dat er veel animo voor zal zijn. In welke omgeving zoek je dit?

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 19:15

fjordnina schreef:
Dan zou ik de mogelijkheid van ruilen in overweging nemen.

Zoals je het nu beschrijft denk ik niet dat er veel animo voor zal zijn. In welke omgeving zoek je dit?

ruilen? denk dat ik je niet helemaal begrijp :+ :D

ik zoek helemaal niks,.. zit alleen te mijmeren over opties
hebben vandaag een boerderijtje bekeken en ben puur aan t kijken ik er dan eventueel iets extra mee kan verdienen.

gaat om regio hoor/medemblik

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:34

Haha, ik bedoel, als je een km of 5 genoeg land hebt liggen, kijk dan eens naar iemand die in ongeveer dezelfde situatie zit (land verder van huis af) en stel een ruil voor. Zo kun je het land ook dichterbij krijgen.

Er zitten wel wat meer haken en ogen aan, maar dit is de opzet in een notendop.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 21:57

fjordnina schreef:
Haha, ik bedoel, als je een km of 5 genoeg land hebt liggen, kijk dan eens naar iemand die in ongeveer dezelfde situatie zit (land verder van huis af) en stel een ruil voor. Zo kun je het land ook dichterbij krijgen.

Er zitten wel wat meer haken en ogen aan, maar dit is de opzet in een notendop.

o bedoel je het zo hahahah
nee land ruilen word lastig,.daar de grond rondom de boerderij al verkocht is aan een agrarisch bedrijf(voor kassenbouw)
het land wat wij hebben is het enige stuk pachtgrond wat nog vrij was,.vandaar:-)

maar ja,.is ook nog niet zeker of we uberhaupt die boerderij nemen,maar zit gewoon even te kijken naar mogelijkheden(altijd goed om na te denken voor je beslist toch?!? :+ )

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 06:22

Ik zou in ieder geval geen klant van je worden, ik denk dat veel mensen toch wel een weide willen.
De mensen die hun paarden liever binnen hebben staan en af en toe op een paddock zijn westrijdruiters is veel gevallen, maar daar moet je ook weer meer mogelijkheden voor hebben.
Zoals een binnenbak, stapmolen enz.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 06:32

Ik zag net even een prijs voorbij komen voor in de winter, maar ik vind dat echt een prijs die ik nooit zou betalen, hoorn/medemblik is een redelijk goedkope regio.
Ik zou wel graag weiland willen hebben anders begin ik er niet aan.
Als je ervoor zorgt dat er op het weiland mogelijkheden zijn om je spullen op te bergen zodat je niet eerst naar jullie huis hoeft zou ik het overwegen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:02

Behalve de opties hoe je er wat geld aan kunt verdienen, houdt je er ook rekening mee dat het dan dus bedrijfsmatig is en dat daar mogelijk vergunningen etc bij horen ;)?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:08

YankeeBoy schreef:
Ik zag net even een prijs voorbij komen voor in de winter, maar ik vind dat echt een prijs die ik nooit zou betalen, hoorn/medemblik is een redelijk goedkope regio.
Ik zou wel graag weiland willen hebben anders begin ik er niet aan.
Als je ervoor zorgt dat er op het weiland mogelijkheden zijn om je spullen op te bergen zodat je niet eerst naar jullie huis hoeft zou ik het overwegen.

Wat betalen jullie in die regio dan voor winterstalling volpension met hele dag buiten in paddock?
Hier betaal je toch minstens 125 euro per maand, maar 150 euro is meer de gemiddelde prijs. En dan staan ze vaak ook niet de hele dag buiten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:10

weidegang ligt hier tussen de 50 en 75 euro per maand, of je betaalt gewoon een vaste stallingsprijs en dan krijgt je paard zomers (dag en nacht) weidegang en 's winters op stal met eventueel nog paar uurtjes buiten. En ik woon in Zuid-Oost Friesland

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:16

stalling in de regio west friesland is vrij verschilldend denk aan tussen de 150 en 300 euro.
daarbij zit dan wel weidegang en een bak om in te rijden.
ik zou er ook niet voor kiezen om naar een stal te verhuizen zonder bak en weidegang,waar dus alleen een stal en paddock te vinden is.
ik denk dat voor jou gedachtegang weinig animo zal zijn als het zo uit pakt zoals jij zegt.
succes ermee in ieder geval!

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:27

ik heb zelf een pensionstal,en heb al heel wat mensen hier gehad die zowiezo een bak wilden om in te rijden en weidegang. gelukkig kan ik allebei aanbieden maar wij woonden hier net en toen hadden wij het land nog niet omheind dus ze konden alleen in de paddocks of buitenbak,toen waren er toch mensen die afhaakten puur omdat ik nog geen weidegang had.
nu heb ik paddocks een buitenbak, weidegang en we zijn druk bezig met een wasplaats en voor de winter willen we er voor zorgen dat we ook een binnenbakje hebben.
mijn prijzen zijn 150 euro voor een kleine stal en 170 euro voor een grote stal en dat is all-inn.