Cowboy Magic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EsBianc

Cowboy Magic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 14:15

Gebruik ik het dan verkeerd?

Ik heb hier allerlei verhalen gelezen over hoe geweldig cowboy magic wel niet is. Dus ik cowboy magic gekocht. Ontklit inderdaad goed, maar merk eigenlijk geen verschil met equishine.
Kom ik bij mijn paard na een dagje regen.. vieze harde plakkerige manen en staart die volledig in de klit zitten. Gebruik ik de cowboy magic dan verkeerd of zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik heb de gel voor de manen en staart, en de glansspray voor de vacht. De glansspray daar heb ik geen nadelen van gemerkt, dus dit gaat alleen over de gel.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:19

Dan ligt het misschien aan jou .. :P Mijn paarden staan het hele jaar 24/7 buiten en ik ontklit de manen en staart met CM maar ze zijn altijd even zacht. Ik ontklit ze ong. 1 keer in de week en dan is het nog niet eens nodig omdat ze dan nog zacht zijn..
Ik borstel de manen daarna altijd door met een langharige borstel.. bij mij gaat het prima zo, nergens last van .. Zowel bij mijn paard met dikke manen als bij die met dunne manen.

_Jorien_

Re: Cowboy Magic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:22

Als ik dat spul in de staart doe, heb ik de volgende dag er ook zo weer de knopen in zitten hoor. Wel wat minder dan normaal, maar ja, dan heb ik de dag ervoor de staart ook helemaal uitgekamt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:22

Misschien is je paard gewoon erg ruw op de wei? Veel rollen en schuren over de grond?
[ITP] Dikke staart in 5 stappen
Mijn tinker heeft een enorme bos manen en staart. Daar gaat in de zomer een keer per week tot een keer per maand een beetje cowboy magic in en even een borstel erdoor, en het blijft gewoon super mooi. De staart kan ik makkelijk een maand los laten hangen zonder dat er giga klitten in komen. Manen ook.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 16:10

Ik doe de manen en staart eens in de 2-4 weken normaal, en dan kan ik het vrij makkelijk uitkammen, zonder al te veel klitten.
Maar Biancas manen zijn nu echt plakkerig en hard, net of er van die goeiekope gel in is gesmeerd.

@Mystictinker: Ik had je topic al gezien van de staart, ik dacht echt: wow die heeft een dikke staart.