Leuk voor in de paddock

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eclaiire

Leuk voor in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 10:32

Gister had ik met het baasje van een medepaddock paard van Axel. Dat het misschien leuk is om wat in de paddock te leggen, hangen oid. Dit zodat ze wat te doen hebben. Nu kwamen wij zelf niet verder dan, een zoutblok of/en een (jolly)bal. Nu is mijn vraag of jullie nog wat leuks weten voor in de paddock.

Ben benieuwd wat er uit rolt :D

Groetjes, Lianne

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:39

Voldoende ruwvoer en ruimte lijkt me het leukst en belangrijkst voor de paarden in de paddock. :)

Daarnaast heb je natuurlijk tig soorten ballen voor de paarden, ook waar je snoepjes/brokjes in kan doen en door te rollen valt er dan af en toe één uit.
Daarnaast zijn paarden gek op wilgentakken. Kunnen ze lekker aan knabbelen en is nog gezond ook (met mate natuurlijk).

Verder zou ik het écht niet weten. :=

Blacky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:45

Een oranje pion wil ook nog wel eens werken. En inderdaad takken of stukken boomstam zijn echt super!

Amanda_T

Re: Leuk voor in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:01

Ik heb in de stal/weide een skippybal liggen. Handvaten zijn aan beiden kanten afgeknoopt en het tussenstuk is ingerold met ducktape, zodat het niet kapot gebeten word. Belangrijk: zorg dat je de skippybal hard genoeg oppompt, anders kunnen de paarden de skippybal zelf beetpakken en kapot bijten :)

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 07:05

Bedankt voor de reactíes! Ik ga het er zeker even over hebben!

Er ligt al een pion in, maar die begint te vervelen(?)

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:37

ik ga weleens een paar wortelen helemaal in stukjes snijden en dat gooi ik dan in de paddocks overal een beetje verspreid.
( moet het niet al te modderig zijn )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:41

Bij ons hebben ponies die in de winter buiten staan zo'n vuilnisbak die je thuis hebt (groene en grijze) met een gat onderin. Daar wordt dat hooi in gedaan. Zo hebben ze droog hooi en moeten ze r ook een beetje moeite voor doen.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:46

Ik vind het idee van Joolien erg goed, komt er ook geen zand in het eten, wat weer koliek kan voorkomen enzo. Verder hadden wij in stal, maar die kan je vast ook in de paddok wel ergens aanknopen, zo'n mega plastic appel die ook echt naar appel rook. Vond die van ons geweldig.

Wilke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:47

Met een pion moet je wel uit kijken. Paard van vriendin van mij zat er vast in met zijn hoef. Gelukkig een rustig paardje dus kreeg ze hem er zo wel weer af.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:45

maybe2 schreef:
ik ga weleens een paar wortelen helemaal in stukjes snijden en dat gooi ik dan in de paddocks overal een beetje verspreid.
( moet het niet al te modderig zijn )

Wortel kan je beter helemaal geven dan in stukken, gezien het stikkingsgevaar wanneer je ze in schijven snijdt. Daarnaast, omdat het huidige voer minder 'stevig/ruw/hard' is, is het ook niet verkeerd voor paarden om af en toe nog wel zo'n harde wortel eten.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:24

Een bal, skippybal, pion, hooi op een lastiger manier dan doorsnee, wilgentakken, paardenspeelgoed, voederbal, voer 'verstoppen' en alles wat je nog tegenkomt en je inspiratie zal geven. :)

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 08:33

Ha! Ik zie al een aantal leuke dingen die ik toch echt ga uitproberen!!

Bedankt voor jullie reacties! :D

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:33

Joolien schreef:
Bij ons hebben ponies die in de winter buiten staan zo'n vuilnisbak die je thuis hebt (groene en grijze) met een gat onderin. Daar wordt dat hooi in gedaan. Zo hebben ze droog hooi en moeten ze r ook een beetje moeite voor doen.

Hoi Joolien, leuk en goed idee!

Heb je voor mij misschien een voorbeeld of een plaatje voor het idee? Ik begrijp de gedachte erachter, maar vraag mij even af hoe het praktisch te realiseren is: Zet je de container vast/nagenageld of ergens aan bevestigd, welke hoogte zit ongeveer het gat waar het hooi uitkomt, hoe groot is het gat, etc.

Dank je wel.+:)+

Myke

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:45

sorry hoor maar een paard stikken in stukjes wortels???????????
als je ze een hele wortel geeft vallen er toch ook stukken op de grond die ze later weer pakken en alsnog opeten.
of denk ik nu te veel na??

Justrenee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:54

Een voetbal, wel een stevige leren ;)
Mijn veulen vond het geweldig xD