Ik haal altijd al het zeil eraf, dus ook de onderkant. Hij ligt bij mij in de schuur op het droge beton. Ik rol hem niet af. Als ik het plastic er af haal, dan haal ik meteen het stuk waar schimmel zit weg, helemaal weg. Dat voer ik niet op en ik heb tot nu het geluk gehad dat dat altijd maar heel erg weinig was. Ik voer zo een rol binnen een maand, kans om te schimmelen heeft het niet, maar het is ook goede voordroog.
In de zomer zo droog dat het eigenlijk hooi is en in de winter het iets wat vochtigere, maar dan is mijn baal in 3 weken op.
Ik denk dat je niet zulke beste balen hebt en dan is het moeilijk om je raad te geven.
Als je je baal op een pallet legt, zodat hij niet op de grond ligt, scheelt ook al weer. Kan je geen afdakje timmeren? Ik denk dat het beter is om hem wel in de open lucht te houden. Afdekken is ook vocht vast houden en als het warm wordt gaat het broeien, zo krijg je ook schimmel in je brood als je je broodzak dichtdraait en in de warmte legt. Duurt een dag of 3 a 4 en je hebt schimmel in je brood.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-06-09 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt