Als jullie gaan wandelen (aan de hand) met jullie paard en het regent, doen jullie dan een regendekje op of niet? Of pas wanneer je terug op stal komt? Of is een waterdicht dekje alleen maar nodig als het paard in kwestie geschoren is?
De mijne krijgen geen regendeken op, eigenlijk hebben ze nooit dekens op, maar idd een paard is niet van suiker, dus tegen een beetje regen kunnen ze wel.
sundance11
Geplaatst: 08-06-09 19:53
Ik neem altijd een extra grote kingsize paraplu mee (grapje)
Niks mis met een buitje regen...zelfs een goede plensbui kunnen ze wel hebben hoor Voordat ze weer op stal gaan even met een zweetmes het water eraf vegen en evt beetje nadrogen met een handdoek ,als ze terug de wei opgaan helemaal niets doen.Hun vacht isoleert goed en voert het regenwater af naar beneden.De huid blijft kurkdroog.
Als je paard geschoren is in de winter,met noordoostenwind en het komt met bakken naar beneden....dan kun je er een waterdichte deken opdoen
xHors3
Geplaatst: 09-06-09 12:31
Hebben ze niet nodig Ze kunnen meer hebben dan mensen, en wij smelten ook niet in de regen Ik loop zowieso niet buiten met mijn pony als het regend, in de wei is dit een ander evrhaal
ShetjesFan
Geplaatst: 10-06-09 16:49
Ze hebben heus geen deken nodig want ze smelten niet en ze zijn taai genoeg om in de regen buiten te lopen..