Ondergrond voor plaatsen van een container

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

inma

Ondergrond voor plaatsen van een container

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 13:13

Omdat de paarden uit de huidige stallen weg moeten. Ga ik een nieuw plekje creëren voor de paarden. Ik ga een soort van paddock maken met schuilstal. De grond op de plek is al gelijk gemaakt en er is drainering ingelegd. Hierboven komt zand op te liggen en als schuilstal komt er een container op te staan. Ik heb een container weten te bemachtigen van 12 meter lang, dus plek zat voor de paarden om te schuilen zou ik zeggen *D Maar nu vroeg ik me af waarop ik deze container het beste kan zetten. Kan dit gewoon op het zand gezet worden of is het misschien beter om een verharde ondergrond eronder te maken. Het idee van stelcon platen werd geopperd, maar voor een container van 12 meter lang wordt dit nog een aardig duur grapje. Ik vroeg me dus af waar anderen hun container op hebben staan en hoe dit bevalt.

O, en andere tips voor een mooi inloopschuil schuilstal paddock zijn van harte welkom!

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:54

hoi,wij hebben onze container gewoon op de grond staan,wel hebben wij hem vanbinnen met houten platen bekleed.Voor de stallen hebben we omgekeerde grindtegels gelegd,makkelijk schoon te houden en een ideale poetsplek.In mijn profiel staan wel foto's,zodat je een idee hebt hoe het eruit ziet.groetjes...

Blacky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:58

Ook ik ben bezig met paddocks en een schuilstal middels een container. Ik heb nog geen idee waar die op komt te staan, waarschijnlijk op een paar treinbielzen. Aan de binnenkant komen betonplexplaten (die zijn 1,20m hoog) en daarboven schilderen we. Op de vloer komen rubber matten op de bestaande houten vloer. Verder wordt ie ingericht met drinkbakken, tl-verlichting en een tussenwand (de twee paarden mogen niet bij elkaar). En elise, wat zijn de afmetingen van jouw container. Ben ik even benieuwd naar.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 21:34

Gewoon op de grond zetten? Geeft dit dan geen problemen met de bodem?
Ik wil inderdaad zoals blacky zegt ook de bodem beleggen met rubber matten/tegels. Zit nu een soort van ijzeren (rooster) vloer in, en aangezien mijn paard op ijzers staat is dit niet zo n goede combi :D
Ik zit er inderdaad ook aan te denken om een gedeelte verhard te houden naast de container.

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:54

hoi,onze container staat op kleigrond,op een wat hoger gelegen stukje weiland,wel hebben we op de hoeken tegels er onder gelegen,tegen het eventueel wegzakken.Onze container is 6 meter lang en ik denk 2 1/2 meter breed.Op de bodem van de stallen hebben we underlayment platen liggen,die zijn makkelijk te vervangen als dat nodig is.Wij hebben ook een tussenwand van de zelfde platen,en er ook deuren in zitten,die normaal gesproken open staan,maar als de paarden een keer op stal moeten staan vanwege bepaalde weersomstandigheden,wij de onderdeuren dicht kunnen doen,(bovendeuren gebruiken we nooit).Wel hebben we een afdakje tegen het eventueel inregenen .De paarden kunnen altijd windvrij,zonvrij,regenvrij staan als ze dat willen.
Onze paarden staan 24/7 buiten,het hele jaar door,mits het weer het toelaat.
groetjes...