Een schuilstal ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paardje5

Een schuilstal ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 16:47

Hallo
Wij hebben op het moment 2 pony's. In december komt er een paard bij. Maar we hebben maar 2 stallen. 1 pony gaat in decembter met pensioen. Nu wouden we haar in de wei zetten maar we willen wel dat ze kan schuilen voor de regen en voor het warme weer als het nodig is. Mijn vraag is wat voor ervaringingen jullie hebben met een schuilstal
* Waar is die van gemaakt
* Is het een open schuilstal ( 3 kanten beplaat 1 kan helemaal open ?)
* Hoe groot is de schuilstal ongeveer zijn
* En hoeveel kost het ongeveer

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:52

Paardje5 schreef:
Hallo
Wij hebben op het moment 2 pony's. In december komt er een paard bij. Maar we hebben maar 2 stallen. 1 pony gaat in decembter met pensioen. Nu wouden we haar in de wei zetten maar we willen wel dat ze kan schuilen voor de regen en voor het warme weer als het nodig is. Mijn vraag is wat voor ervaringingen jullie hebben met een schuilstal
* Waar is die van gemaakt

zorg eerst dat je vergunningen in orde zijn.

Hier op de weide staat een schuilstal.
Deze is ongeveer 5 x 4 meter.
Deze is gemaakt van een houten profiel en daartegen damwand platen. Ook damwand op het dak.
4 kanten dicht met een open deur., 3 kanten dicht werkte niet tegen de dazen.
Kosten, ik meen dat het iets van 1200,- was. Maar dat is al weer jaren terug gemaakt.

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:36

Waar is die van gemaakt

Een vriendin van me had 3 shires op het land staan.
Hiervoor hadden ze ook een schuilstal.
3 kanten van hout en 1 kant open, met een kast ernaast.
Ik gok dat hij iet van 2 meter diep was en 4 meter breed.
En tja zo hoog dat de Shires erin konden, :P
De kosten heb ik geen idee van...

Palmera

Re: Een schuilstal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:25

Kijk eerst maar eens na of dat uberhaupt mag in jouw weide. Gemeentes zijn vaak moeilijk. Eventueel kun je ook nog gaan nadenken over b.v een dichte rij bomen. Dat biedt ook zat beschutting.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:59

Gemeente eerst tjekken idd. Wij hebben gewoon gebouwd, maar na 4 jaar kregen we toch de gemeente op ons dak. Gelukkig hoefde we alleen de tekeningen in te sturen en te betalen en mocht hij blijven staan.

Ik heb een buitenstal met 3 stallen van 3x3. Een gebruik ik voor het opslag van hooi/vlas en voer. Dus de ponys (2 shetten en een welsh) delen 2 stallen, maar vaak liggen ze met zijn 3e in een stal te slapen. De stallen staan altijd open en ze zijn van hout gemaakt. De kosten waren rond de 5000 euro inclusief opbouwen.

http://album.zoom.nl/user/Kristel/skippy/2569428/full/
Hier was het dak er wel afgewaaid na die stormperiode van een paar jaar terug, bedrijf kwam netjes het dak weer in orde maken.

Paardje5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 09:44

[list][i][i]Hallo
Op het moment hebben wij 2 pony's. Maar in december komt er een paard bij. Wij hebben pas een weiland gekocht en er staan nu 2 stallen naast het weiland. Nu wouden wij een schuilstal gaan maken voor 1 van de pony's aangezien ze met pensioen gaat. Wij willen graa een schuilstal waar ze naar binnen en zelf weer naar buiten kan. En we willen deze zelf maken. Mijn vragen zijn : Van welk materiaal hebben jullie de stal gemaakt ?
Hoe groot is de stal ?
En hoeveel koste het ongeveer ?