Drukplekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

Drukplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 15:49

Elke keer als ik ga rijden met mijn nieuwe zadel
zie ik dat als ik ga afzadel 2 behoorlijke zweetplekken op haar rug zitten.
Links en recht van e ruggengraad(?) midden op haa rug.

Kunnen dit dan drukplekken zijn (worden)?

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:51

Het is de bedoeling dat je de afdruk van het zadel goed kan zien en de haren netjes glad liggen.
Als je droge plekken ziet, betekent dit meestal dat het zadel drukt. (De zweetklieren worden dan dichtgedrukt door het zadel)

Miss__Sira

Re: Drukplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:17

Uiteindelijk kunnen op die drukplekken zelfs witte haren komen te staan. Mijn paard heeft dat van als ik hem gekocht had. Dat zadel waarmee de vorige eigenaars reden was ook niet gepast.

Best kan je is zien voor een beter zadeltje, dat zal ook beter zijn voor je paardje :)

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:45

een gelpadje doet ook wonderen of een bontje doe ik ook :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:48

Funnygirl1: Sorry, maar ik heb medelijden met jouw paard... (als je je reactie tenminste serieus bedoelde)

Oplossingen zoals een gelpad of bontje zijn alleen tijdelijke oplossingen, dus wanneer je zadel wél goed past, maar er door een of andere reden spierafbraak is geweest... Totdat die spieren weer goed zijn, zou een gelpad een oplossing kunnen zijn, maar een slechtpassend zadel maak je daarmee niet tot een goedpassend zadel!

Zweetplekken zijn overigens geen drukplekken. Wanneer je droge plekken ziet of krijgt, zou ik een zadelpasser ernaar laten kijken...

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:33

is het niet gewoon zo dat het zadel daar op het paard ligt en de ruggengraat in het midden mooi droog blijft omdat die vrij is? (zoals het hoort?) dat zou betekenen dat het juist goed is bij ts hara paard toch?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:37

Bij mijn zadel zie ik ook zweetafdrukken op mijn pony, zolang het maar evenwijdig is op beide kanten, en de ruggengraat droog is, tenminste dat is wat de zadelexpert mij hier verteld heeft...