ervaring met kleine pakken voordroog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JollyJumper

ervaring met kleine pakken voordroog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 18:10

De tijd komt er hier weer aan om te hooien en omdat mijn paard een lichte stofallergie heeft wil ik graag kleine pakjes voordroog hebben. Ik kan geen grote hebben omdat ik maar 1 paard heb en deze dus niet op tijd opgevoerd krijg. Nu heb ik waarschijnlijk al iemand gevonden die deze kan maken maar ik heb hier helemaal geen ervaring mee. Heeft iemand dit al eens gehad en kun je me vertellen hoe dit ging? (moet haast wel want die man die ze kan maken heeft het stervensdruk heb ik me laten vertellen :D ) Ik weet bv. helemaal niet hoe zwaar die pakken zijn. Onze DA (die dit ook adviseerd en zelf ook gebruikt) zei dat ze door 1 persoon te handelen zijn maar of dat echt zo is weet ik natuurlijk niet.
Kortom, ervaringen gevraagd! En als iemand nog namen/adressen weet van mensen die zulke pakken kunnen persen en wikkelen in het oosten van Brabant/ grens Noord Limburg, dan houd ik me ook aanbevolen! (voor het geval deze meneer geen tijd meer heeft)

DubbelFun

Re: ervaring met kleine pakken voordroog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:28

Als je met 'handlen' optillen bedoelt kun je het wel vergeten :D
Die dingen wegen rond de 30/40 kilo.
Je kunt ze 'rollen', maar voor opstapelen heb je echt hulp nodig.
Het wikkelen kost aardig wat in vergelijking met de grotere balen.

Waarom maak je normaal hooi niet los in een kruiwagen en dan met een plantenbroes goed nat spuiten en dan voeren ??

Niet alle paarden kunnen tegen het ingekuilde hooi. Die van mij gaan iig gierend aan de dunne als uk het voer zoals ik hooi voer (dus lekker veel opdat ze zich niet vervelen).

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:06