Heeft er iemand een idee hoeveel het me zou kosten om een buitenpiste van 20 op 40 met zavel aan te leggen?
kaytjeeee
Geplaatst: 03-06-09 20:55
Exact weet ik het niet maar reken maar minstens op tussen de 25.000 en 30.000 incl omheining&goede paardensportbodem
Christah
Geplaatst: 05-06-09 09:21
Zóveel hebben wij er niet voor betaald hoor.
Maar wij hebben de grond gekeerd. We hadden gelukt dat dat mogelijk was. Verder hebben we de palen gemaakt van een afgedankte houten vangrail. De planken hebben we wel gekocht. Verder hebben we de omheining gewoon zelf gezet. Kost wat tijd (5 dagen hooguit, geloof dat wij het in 3 dagen werken gedaan hebben), maar bespaard een hele hoop geld.
Kan zo niet zeggen hoeveel we ervoor uitgegeven hebben. Mijn vader weet dat beter, zal het van het weekend eens vragen. Maar dat is in ieder geval véél minder geweest dan 25.000 euro!
En met onze rijbak is niets mis. In de zomer moeten we soms wat sproeien en moet hij soms wat aangreden worden, maar daarvoor in ruil heb ik in de winter áltijd een droge bak. Nooit een modderpoel. Voor die hoeveelheid minder geld vind ik het er prima uit zien:
Ligt eraan of je het zelf gaat doen of dat je loonwerkers laat komen en wat precies je eisen zijn. Dus wat zijn je eisen en doe je het zelf of laat je het doen?
heb achter de prijzen gehoord voor een buitenpiste 20 op 40, van zavel en gedraineerd voor 2500 euro
joyce B
Geplaatst: 17-06-09 16:16
dan moet je wel eigen zand hebben. Zand opbrengen is vaak erg prijzig.
Ik heb in het verleden 1800 euro betaald voor het om laten zetten van mijn bak (zand naar boven, zwarte aarde naar beneden) Vervolgens 2 jaar later paddock (16 bij 10 zand) en bak (20 bij 60) laten draineren. drainagesleuven graven, drainagezand en buis, pompputjes en opvangton met vlotterpomp, weer vlakleggen etc. Kosten voor drainagemateriaal, machines en arbeidsloon zo'n 3000 euro, drainagezand zo'n 1500 euro. Inclusief BTW.