Tijdelijke bak met grondfrees ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shattered

Tijdelijke bak met grondfrees ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 21:13

Wij hebben een stuk grond waar wij een uiteindelijke bak willen maken, helaas is dat stuk ongelooflijk verwaarloosd. Er zit vanalles in op en aan de grond wat er niet hoort, overal groeien er bomen en struikjes.. Voorlopig zijn we dus nog even bezig voor wij op die plek een bak kunnen maken.

Momenteel rijd ik op de wei, maar ik wordt het behoorlijk beu. De grond is niet vlak, alleen de hoefslag en het voorste gedeelte waar geen gras groeit. Slepen en rollen is gedaan, maar haalt weinig uit. De vlakke stukken blijven vlak en de hobbelige stukken blijven hobbelig. Nu kwamen we op het idee om een grondfrees te huren om de wei in ieder geval vlak te maken, en hopelijk ook vlak(ker) te houden.

Hebben meer mensen wel eens een grondfrees door hun weide gehaald? Beviel het resultaat? Hoe diep zijn jullie gegaan en hoe groot/breed was jullie frees?.

Caira

Re: Tijdelijke bak met grondfrees ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:15

Ik heb de grondfrees door mijn paddock gehaald was ook een bende. Ik moet zeggen, het is erg opgeknapt. Maar ik heb het daarna wel gevlakt. En moet het wel goed bijhouden want de troep groeit er zo weer doorheen.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 16:47

Klinkt mooi, :j hoe hebben jullie het gevlakt? Wij hebben hier nog een zelfgemaakte sleep liggen (banden aan elkaar met een rooster er onder) en een zwaar rolding. Zou het daar mee lukken ?

Caira

Re: Tijdelijke bak met grondfrees ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:10

ik heb het met een paardenbakkervlakker gedaan