Ervaring met extensions voor staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tajmahal

Ervaring met extensions voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:10

Hoi!

Hebben er hier mensen ervaring met extensions voor een paardenstaart? Ik zou hier graag wat verhalen over lezen. Zijn deze extensions door jullie zelf ingezet of ingevlochten, of door een "prof"? Is zoiets zelf goed te doen?
Mijn merrie had altijd een geweldig volle staart. Helaas zijn daar nu hele plukken rondom vanaf gebroken. In het midden hangt dus nog een volle pluk, maar bovenin zitten nu allemaal korte plukken. Kortom....het ziet er niet uit! Het is niet zo dat ze schuurt, want de bovenkant van de staart ligt nog gewoon netjes plat. We hebben alle "randen"in de box al afgerond of afgetaped, maar waarschijnlijk gaat mevrouw gewoon lekker met haar kont op de staldeur zitten slapen s'nachts.......
We zijn druk bezig om hier een goede oplossing voor te verzinnen, maar ik wil d'r staart sowieso weer fatsoeneren!

Dus......wie kan mij helpen aan ervaringen wat betreft extensions??

Alvast bedankt,

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:34

ik heb het eens bij mijn paard gehad. heb toen een staart bij de slager gehaald. de haren losgemaakt van de wortel (ja die krijg je er ook bij :P) en dit in dunne plukjes verdeeld. de staartharen waar ze aan moesten komen had ik in plukken opgedeeld en bij elk plukje van dr eigen staatr vlocht ik er een plukje donorstaart doorheen. tis beetje lastig uit te leggen, maar eigenlijk hetzelfde zoals je dreadloks bij een mens in kan vlechten. als je het een kapper zou vragen die kan het je waarschijnlijk zo voordoen ;)
dit heeft ongeveer een half jaar gezeten.
Laatst bijgewerkt door blue_kim op 02-06-09 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

IrisW

Re: Ervaring met extensions voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:35

Een kennis heeft dat gedaan bij zijn paard. Zag er erg goed uit, gevlochten door een prof. Blijft met voorzichtig kammen, etc, ongeveer een jaar zitten.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:37

maaaar als je mooi resultaat wilt moet je het dus wel op plekken vlechten waar je eht niet ziet dus eigenlijk beetje vanuit het midden van de staart, zodat de buitenste haren eroverheen vallen, en ik denk dat dat in jou geval dus niet gaat lukken.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:06

Ik heb juist een paard met onwijs weinig haar bovenop de staartwortel, er groeit gewoon niets...dus daar invlechten zal lastig worden |(
wil dit topic even volgen, miss. zijn extensions ook voor m'n paard een optie...

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:14

nee dan worden extensions heel lastig ja, ik denk dat er boven op de staart wortel weinig aan te doen is, voor extensions moet er wel gewoon een bos haar zijn om het aan vast te maken.

Tajmahal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 08:01

blue_kim schreef:
maaaar als je mooi resultaat wilt moet je het dus wel op plekken vlechten waar je eht niet ziet dus eigenlijk beetje vanuit het midden van de staart, zodat de buitenste haren eroverheen vallen, en ik denk dat dat in jou geval dus niet gaat lukken.

Daar ben ik dus ook een beetje bang voor...... het gaat echt om de buitenste laag van haar staart. Ga de kapper maar eens vragen hoe ik het kan invlechten. Al zie ik dat somber in. Ben al blij als ik mijn eigen haar in een staart krijg, laat staan dat ik moet gaan invlechten :D
bedankt voor de tip iig!

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:10

tis gewoon net zo bij mensen
boven op het hoofd kan bij ons ook niet worden gezet.
dus ja moet je wel een volle staart hebben van af boven.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:51

iemand hier op bokt maakt er reclame mee. 2 vriendinnen van mij hadden het laten zetten. zou volgends haar zogenaamd maanden moeten blijven zitten. 2 weken.. lag het er half uit! zag er niet uit voor een hoop geld. hun hadden de voorpluk alleen laten doen..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:21

Heb het ook bij 1 pony gehad, na 6 weken waren de extensions eruit en konden er weer nieuwe in. Het zetten kostte 200 euro per keer. Bovendien breekt het orginele haar op de aanzet van de extensions, dus heel goed voor de orginele staart is het ook niet, die zal met extensions erin niet bijgroeien.