vlechten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charlot08

vlechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 09:43

lieve mensen van bokt,
ik hebt wel eens wedtstrijden en dan loop ik te knoeien met dat haar omdat dat niet wil.
en als ik normaal vrij of in de les ga rijden is het weer het zelfde verhaal.
en ik zou wel is willen weten wat de techiek is van een hengsten vlecht langs de hals niet die afloopt maar echt in 1 lijn wat daar de techniek van is en de staart vlecht waar bij je plukjes moet pakken want ik kom bij vlechten altijd een paar handen te kort.
en dan nog iets
hoe maak je je pony waar je op moet rijden het snelst schoon want ik kom weleens te laat :o
en hoe maak je je pony schoon als je de tijd hebt want ik krijg hem meestal nooit hellemaal schoon terwijl ik bij andere mensen zie dat ze de pony/paardt blinkend hebben gemaakt ;(
groetjes paarden liefhebber charlot08

zij

Re: vlechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:47

nou, over beide vragen zijn al heel veel topics...

rechts boven in je pagina zie je het woordje zoeken. als je dara op klikt kun je bij onderwerp vlechten intypen en dan klik je verzorging, stalling, weidegang aan, en dan zie je als het goe dus een aantal resultaten waar je vast wat aan hebt :)

zo ook met poetsverhalen en was verhalen enzovoorts ;)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:49

-als het haar aan de rechterkant ligt! -
Voor zo'n hengstenvlecht begin ik altijd boven, en dan neem je een plukje, deel dat in 3.
Maak 1 keer een vlecht (dus 1x links over, 1x rechts over slaan naar t midden)
En dan de volgende keer dat je links moet overslaan, neem je eerst een plukje van uit de manen en dat doe je dus bij de pluk die je zou moeten overslaan.
Dan gewoon rechts overslaan, en dan weer links met plukje der bij...
En zo dus steeds verder.
-als het haar links ligt, moet je bij de pluk rechts steeds een andere pluk nemen ;) -
t Lukt niet helemaal van de eerste keer, oefening baart kunst.
Maar je moet vooral zorgen dat je alles goed aantrekt! :j
Om je paard netjes te maken, tsjaa.
Veel kuisen, je hebt ook van die speciale blokjes om mest/grasvlekken eraf te halen en voor het blingbling effect kan je zo'n wollen handschoen of glansspray gebruiken! :j
veel succes!

Wichita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:17

tamara2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:30

hengsten vlecht weet ik ook niet hoe dat moet.
voor het blingen van je paard, gebruik eens echte schapenwol.
als je paard witte benen heeft of je een bond paard hebt,of een wit paard gebruik eens houtskool daar word je paard mooi wit van
gr tamara