Dunnere/drogere staart/manen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

autumn08

Dunnere/drogere staart/manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 20:34

Sinds een tijd heeft mijn paard een tamelijk dunnere staart/manen gekregen, lijkt het wel. De structuur is ook erg droog en het voelt breekbaar aan.

Kan dit zijn doordat ik met groene zeep was, of is dit juist een mild wasmiddel? Aangezien er een kruis op de fles staat heb ik er zo mijn twijfels bij...maar schijnbaar wassen er veel mensen hiermee? Ik gebruik de vloeibare versie die ik gewoon puur op de manen/staart inmasseerde en goed uitspoelde. Tussendoor doe ik er af en toe wat Cowboy Magic in.

Enige tips/ideeën misschien, specifiek gericht op de milde verzorging van witte manen en staart? :D

fjordnina

Re: Dunnere/drogere staart/manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:56

Je zou een keer met cremespoeling voor mensen kunnen wassen. Soort van hair repair idee.

Groene zeep is volgens mij helemaal niet zo mild. Ja, voor kleding, maar niet voor haren.

Als de haren dan weer in conditie zijn kun je het met zilvershampoo (heette dat goedje zo, volgens mij niet?) voor mensen wassen.

qwasie1993

Re: Dunnere/drogere staart/manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:02

ik zou sowieso niet voor groene zeep gaan, dit ontvet toch,,, als ik mijn haar alleen met shampoo doe of met bijv zeep dan is mijn haar een bos touw! ik zou adviseren om een paardenshampoo te gaan gebruiken omdat die de huid etc niet (/bijna niet) ontvet en daarnaast cremespoeling gebruiken

je hebt trouwens ook speciale shampoo voor witte paarden dus witte staart/manen werkt het vast ook goed op! vriendin van mij gebruikt t voor dr verzorgschimmel, die is zo weer schoon met dat spul!!

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:41

Citaat:
Groene zeep is een weke zeep met een groene kleur die met name voor huishoudelijke reiniging wordt gebruikt.

Oorspronkelijk werd groene zeep van hennepolie gemaakt. Deze olie is van nature enigszins groen gekleurd, waardoor de zeep die ervan werd gemaakt ook een beetje groen gekleurd was. Hennepolie werd gebruikt omdat het een goedkoop bijproduct van de touwslagerijen was.

Tegenwoordig wordt groene zeep meestal van andere goedkope plantaardige olie gemaakt, bijvoorbeeld sojaolie of koolraapolie. De zeep is week doordat de olie verzeept wordt met kaliumhydroxide in plaats van natriumhydroxide, zoals bij harde zeep. De kleur is tegenwoordig afkomstig van een toegevoegde kleurstof.

Groene zeep heeft de naam een bijzonder goede ontvetter te zijn. Het wordt gebruikt om bijv. extra vervuilde (smeerolie)handen schoon te krijgen, maar ook bij het verwijderen van hardnekkige (vet)vlekken uit stoffen.
Groene zeep is meestal niet geparfumeerd en heeft daardoor de kenmerkende eigen zeepgeur die niet door iedereen gewaardeerd wordt, terwijl anderen ingenomen zijn met de door hen als ouderwets omschreven geur en deze geur met "schoon" associëren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Groene_zeep

werkt dus idd erg goed als ontvetter en dat lijkt mij niet de bedoeling...