Afrastering wei voor Shires

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Afrastering wei voor Shires

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 12:57

Hallo,

Ik ben bezig met een project, en nu moet ik weten wat ik voor afrastering nodig heb voor een wei waar 5 shires in komen te staan. Ik moet ook weten hoeveel het kost, maar daar heb ik dus geen flauw idee van.
Heeft iemand hier zelf shires en weet die nog hoeveel het kost om daar een goede afrastering voor te hebben. Want ik denk dat zo'n klein schokdraadje zo'n bakbeest niet kan houden.

Groetjes sasja

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:08

Hoi, ik heb een trekpaard, net zo zwaar dus. Die staat gewoon achter lint hoor :+ Als een paard wil, houdt geen enkele omheining het! Hout is juist riskanter met die zwaargewichten, want als ze jeuk aan hun kont hebben, ligt je hek om ;)
Succes met je project!

sunny_l0ve

Re: Afrastering wei voor Shires

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 13:13

Ja, dat is waar. Absoluut geen hout dus, maar schrikdraad. Ik ga nog even speuren op internet hoeveel dat kost. Dankjewel!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:57

Mijn tinker is ook ontzettend sterk, ook een trekpaard met shire bloed, maar die heeft heel veel respect voor de schrikdraad hoor :) Zelfs als ik gewoon een dun schriklintje op de grond leg gaat hij er nog niet overheen!
Ze worden niet voor niets Gentle Giants genoemd. Van buiten groot en sterk, maar met een klein hartje :D
Je kan het hek eventueel iets hoger maken dan normaal, maar verder zou ik gewoon normaal schriklint nemen.

SportHorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:47

Ik zou gewoon zo'n HOGE groene dings kopen, en dan shrikdraad vanboven en miss. in het midden.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 10:13

Oke, gelukkig maar dat ze zo makkelijk zijn ;).

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:39

Het is niet nodig om aangepaste omheining te hebben voor een shire. Als een paard wilt, kan hij altijd door of over de omheining heen. Als ze moeten vluchten zullen ze dit ook zeker doen. Gelukkig zit het niet in hun aard om zomaar te ontsnappen, en is een simpel lint dus goed genoeg. Gebruik voor de zekerheid schrikdraad en je bent klaar. Ik denk niet dat je het op een bepaalde hoogte hoeft te spannen.

Groet, Soraya

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:42

Wij hebben gewoon 3 lagen lint langs de weide. Normaal maar 2, maar de grote/zwaren hebben er 3. Ze hebben er echt respect voor. Vooraan hebben we een groot ijzeren hek. Nog nooit zo'n sterk ding gezien, dacht ik. Totdat ze vorige week schrokken van iets. Toen zijn ze met z'n allen tegen het hek aangerend. Hele hek gedeukt en los. Gelukkig geen gewonden, maar wel schrikken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:34

gewoon dezelfde heinign waar ieder ander paard achter staat
ze zijn misschien wel groot, maar in het algemeen redelijk vriendelijk en relatief gezien redelijk kalm

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:44

Mijn reus in wording (en nog helemaal hengst) loopt gewoon achter een schrikdraadje van 60 cm hoog. Enne...vaak zelfs zonder stroom. Soms zet ik de stoom aan en vaker dus eraf. Hij blijft er ontzag voor houden :D

Wel ga ik in de toekomst over tot wat hogere afrastering voor zijn paddock als hij echt volwassen is, ik gebruik daar dan een afzetting mét stroom en 2 koordlijnen waarvan de hoogste op ruim 90 cm. Daarin wordt toch meer gespeeld en uitgedaagd (als ze met 2 staan). Op de weides geloof ik het wel, voldoende groene sprieten...die veel boeiender zijn ;) . En is het gras daar op, dan gaat de stroom erop.

PS: Waar ik erg van gecharmeerd ben én wat zeer betaalbaar is: getwijnd staaldraad van Gallagher. Dat hebben ze hier in de buurt bij een professionele hengstenhouderij. Daar komt geen hengst doorheen, van klein tot groot. Zie hier: http://gallaghershop.nl/product_info.ph ... ucts_id=84. Kwestie van alleen goede hoekpalen en opspannen, aantal lijnen naar eigen inzicht. Mooi strak en super solide.

En voor de dikkere portemonee: de nieuwe koordvariant van Gallagher. Een soort draad (die je goed moet opspannen) met een kunstof omhulsel in wit, groen of bruin. Zie hier: http://gallaghershop.nl/product_info.ph ... ucts_id=85

Succes!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 13:34

Dankjewel TinkerLady, dat is inderdaad een goeie dat draad. Wat mooi dat die grote, stoere paarden eigenlijk de watjes zijn ;). Ik denk dat het dan dat draad van gallagher wordt.