Jaarling in sloot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niekje08

Jaarling in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:43

Vannacht met het slechte weer is onze jaarling waarschijnlijk in paniek geraakt en in de sloot beland. Op zich is het allemaal goed afgelopen. Ze is er met de takel uitgehaald door de eigenaar van de stal. Ze onderging dit ook allemaal heel rustig. Direct nadat ze vrij werd gelaten uit de riemen liep ze naar de kudde toe en begon te grazen en rond te lopen. Ze liep niet kreupel of zo.
Rond 10 uur vanochtend ben ik direct bij haar wezen kijken. Ze was natuurlijk heel erg vies en ze stonk vreselijk, maar verder was ze rustig en was eigenlijk alleen wat stram viel mij op. Daarna heb ik haar maar met rust gelaten om een beetje bij te komen.
Nu vanavond zijn we er weer geweest en hebben haar helemaal betast en gevoeld of we ergens verdikkingen of iets dergellijks konden constateren. Dit was niet het geval.
Wat ons wel opviel was dat ze wat trok met haar rechter achterbeen. Maar we konden zoals gezegd het hele been en alle gewrichten gewoon aanraken en zelfs op druk reageerde ze niet.
Ons idee is om haar tot morgen maar even rust te gunnen en haar dan morgen van het land mee te nemen en af te spuiten (vind ze geen probleem, is ze gewend)
De eigenaren van de stal vertelden ons dat ze waarschijnlijk wel spierpijn zou hebben en dat ze daarom wat stram en stijf loopt.
Hoe lang moeten we dit aanzien voordat we de DA erbij halen denken jullie en wat kunnen we volgens jullie nog meer doen?

Ze is echt wel heel levendig hoor, maar ze ziet er zo zielig uit met al die derrie tot in haar oren.

Graag jullie advies.

Marigold

Re: Jaarling in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:15

ik zou het eerst een paar dagen aankijken.
eventuele spierpijn is daarna wel weggezakt, dus als ze dan nog met haar been trekt kan er meer aan de hand zijn.
morgen afspuiten lijkt me geen verkeerd idee, kan ook geen kwaad denk ik.

echt schrikken zeg, je paard in de sloot!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:23

jeetje dat is zeker schrikken zeg!

maar ik zou het ook een paar dagen aankijken. zal wel wat spierpijn zijn want ze zal wel een rare smakkerd hebben gemaakt. als het na een paar dagen nog niet goed is zou ik toch even de DA laten kijken.

Niekje08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 19:00

Vanochtend zijn we weer naar Danique toe gegaan. Ze was blij ons te zien en kwam direct naar ons toegelopen in de wei. We hebben haar nogmaals in de wei helemaal bekeken en op de blubber in haar oren na konden we niets vreemds aan haar ontdekken. Wel trok ze nog iets met haar linker achterbeen. Maar ondanks dat liep ze mooi en gewillig met ons mee naar de stallen, wat toch een wandelingetje is van een klein kwartier.

We hebben haar niet helemaal gewassen, maar lekker goed gepoetst. Alleen haar voetjes hebben we afgespoten. Ze genoot zichtbaar van onze aandacht.

Toen we haar weer trug hadden gebracht naar de wei en haar halster af hadden gedaan ging ze zelfs in een klein drafje terug naar haar vriendjes, nadat ze eerst uitgebreid afscheid van ons had genomen en eigenlijk niet echt aanstalte maakte om bij ons weg te gaan.

Ik denk dat we alles bij elkaar heel erg veel geluk hebben gehad en dat het gelukkig goed is afgelopen.
Zal wel heel erg spannen worden bij de eerste de beste onweersbui. Zowel voor haar als voor ons hihihihihi.

Velen bij ons op stal zeggen dat ze dit hoogstwaarschijnlijk nooit meer zal doen. Maar ja paniek is paniek mijnsinsziens, dus dan weet je het maar nooit toch??

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:24

Woow dat is zeker schrikken! Misschien had ze gewoon wat spierpijn ofzo, als ze wel gewoon drafjes maakt en accepteert dat je haar been aanraakt.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 17-09-09 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten na deze reactie verwijderd. Aangezien dit al een oud topic is. Gelieve niet meer in te reageren.