gaan mijn paarden met zulk onweer, regen en hagel nu niet gewoon 10 meter verder het pad af, zodat ze in de stal kunnen gaan staan?
De grote veroorzaakt het vooral. De jong wil nog wel eens vaker in het stalletje staan vooral met zon. Maar als het gaat regenen (ben er zelf bij geweest, ik was aan het voeren in de stal,en plots ging het keihard regenen) gaat de oudste naar buiten.
Ze kunnen met zn tweeen in de stal staan, als de zon schijnt ligt de kleinste achter en staat de grote er voor.
Maar met regen, ging de grote achteruit naar buiten, hoofd omlaag, en steeds verder naar buiten tot ze helemaal in de regen stond. Ze staat zo laag met dr hoofd, dat je denkt dat ze op haar hoofd leunt. Ze tilt steeds haar voeten omstebeurt op alsof ze gaat liggen.
Het is een vreselijk sneu gezicht, terwijl ik voor het 24/7 buiten staan ben dus kun je na gaan

Als ze in de wei staan, gaan ze natuurlijk met de kont in de wind/regen staan. Hoofd naar beneden. Op 1 plek: namelijk het uiterste hoekje van de wei, altijd waar ik als eerste langs kom als ik kom voeren/rijden/pesten. als ze enkele meters verder lopen over het pad, staan ze in de stal.
Ik heb het idee, dat als de stal het uiterste hoekje zou zijn dat ze er wel in zouden gaan staan, omdat ik daar dan als eerste langskom.

Ik vind het van het overzicht in de onweer ook erg logisch klinken.