Ik had een vraag; De eigenaar van mijn verzorgpaard heeft haar manen kort geknipt(als een Fjord, omdat hij dat makkelijker vond) en ze beginnen nu weer te hangen, maar wat kun je met korte manen doen als je ze wilt vlechten of zo? Want vlechten zijn ze te kort voor, en een hengstenvlecht al helemaal.
Het is niet voor wedstrijden of zo, maar gewoon voor de leuk.
Heb vandaag geprobeert, bovenaan lukt het wel redelijk om alles in elkaar te vlechten(hengstenvlecht) maar als je naar beneden gaat(naar de schoft) word het moeilijker..
En inderdaad, geduld hebben Volgens mij knipt de eigenaar het niet meer bij, omdat ik en mijn vriendin haar nu verzorgen en hij haar niet meer hoeft te poetsen en borstelen etc.
Nell_
Geplaatst: 26-05-09 18:17
ik denk dat je er dan helaas weinig mee kan. Idd gewoon allemaal vlechtjes maken, en evt knotten. Echt veel meer kan je er niet mee.
knotten vind ik juist wel heel makkelijk met korte manen heb een paar maanden geleden een pony geknot met manen van ik denk zo'n 7 cm, en dat was heel makkelijk.
voor hengstenvlecht en matje zal je echt meoten wachten totdat ze lang zijn
veerrie1996
Geplaatst: 05-06-09 19:11
Hetzelfde als de andere, proberen vlechtjes te maken en dan knotjes. Als daarvoor de manen te kort zijn eerst staartjes en dan knotjes.