staart dunner maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

staart dunner maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 21:48

De meesten hier doen alles voor een dikkere staart, maar ik niet. Mijn tinker heeft een echt enorm dikke zware staart. Zo zwaar, dat ze hem dus ook niet goed optilt met het mesten en plassen dus je kan je wel voorstellen hoe fris dat wordt...

Kan je een staart ook dunner krijgen? Trekken is echt een onmogelijke opgave lijkt me, en knippen wordt vast ook niet mooi...

Wie heeft hier ervaringen mee?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:51

Je kan efileren. Dit kan je met een efileerschaar of een efileermes doen. Vraag maar eens bij de kapper ernaar. Dit wordt bij mensen gebruikt om een volle haardos een beetje uit te dunnen. Ik denk wel dat je dan even de tijd zal moeten uitrekken om de staart van je tinker onder handen te nemen. ;)

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:53

Ik heb geen ervaring met het uitdunnen van een staart, maar ik heb een vriendin van mij een effileerschaar voor de manen cadeau gegeven, werkt super.
Misschien het proberen waard?
Kun je anders niet de haren aan de onderkant van de staartwortel gewoon wat wegknippen/scheren, zodat het niet zichtbaar is?

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:13

Je kan idd denk ik eerst proberen met een, simpel gezegd, uitdunschaar. De naam zegt het al. Ik als kapster gebruik het ook, zoals mandyke al zei, bij mensen die een hele dikke bos haar hebben.
Maar nu ik er zo over na zit te denken... is misschien ook wel een optie om echt bij de staartwortel gewoon dunne stroken van zeg maar 1 á 2 cm gewoon helemaal weg te knippen. Dan ben je in 1 keer een hoop gewicht kwijt. je moet natuurlijk dan wel even goed kijken waar je die stroken wegknipt zodat je er niks van ziet.
Maar ik zou toch eerst is met een uitdun schaar aan de slag gaan. Bij de manen van mijn paard werkt het ook geweldig!

succes!

edit: verkeerde naam in de tekst gezet... nu verrandert
Laatst bijgewerkt door saskia_drost op 23-05-09 20:44, in het totaal 2 keer bewerkt

siskeh

Re: staart dunner maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:17

heeft het gewicht echt invloed op het optillen van de staart?
(sorry kan het me haast niet voorstellen...)

sowieso zou ik het gedeelte van de staart dat vies is/snel vies wordt verwijder, maar natuurlijk niet te veel aan de zijkant?

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:40

Nou als de staart zó dik is, is ie ook dus heel zwaar en kan me voorstellen dat dan inderdaad het paard soms moeite heeft om die staart fatsoenlijk op te tillen.
Met uitdunnen of wat dan ook verminder je de aantal haren en dus het gewicht wat dus weer zorgt dat het paard de staart makkelijker kan optillen.