1 jarig hengstje springt op merrie's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Donkim

1 jarig hengstje springt op merrie's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 19:55

Hey,

Sinds kort springt mijn 1 jarige shetlander hengst op merrie's ( hij is 29 april 1 geworden ), hij loopt gewoon bij alle anderen paarden aangezien ie onder de lijnen door crost }>...
Maar mijn vraag is;
Zijn ballen zijn nog niet ingedaald, ik heb ook niet het idee of ie echt penetreet aangezien ik dit nog niet gezien heb ( weet natuurlijk niet wat ie 's nachts doet maar als we het zien hangt hij er alleen op ).

Maar kan hij dan al vruchtbaar zijn?
Alvast bedankt ;).

Sorry als het hier verkeerd staat

Mizora

Re: 1 jarig hengstje springt op merrie's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:01

Hij is waarschijnlijk gewoon vruchtbaar, nog niet ontzettend maar er hoeft maar één volhouder tussen te zitten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 00:57

Weet je zeker dat de ballen nog niet zijn ingedaald? Hij heeft blijkbaar wel al meer dan voldoende hormoon huishouding.

Indien de ballen echt nog niet zijn ingedaald zou ik hem toch bij merries weg houden als ik jou was. Hij kan de merries namelijk beschadigen, maar hij kan zelf ook een rotschop krijgen van een merrie die er niet van gediend is.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:32

een hengst is met 5mnd vruchtbaar! Ongeacht of de ballen zijn ingedaald! Een klophengst is immers ook vruchtbaar!!!

een kwpn gaat ook gerust liggen of graaft een kuil dat een shetter er op kan hoor ;) Maakt een hengstige merrie echt niet uit!

Oppassen dus ;)