Ervaring met Dressuurspiegels in een buiten rijbaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MargrietJonk

Ervaring met Dressuurspiegels in een buiten rijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 23:10

Hallo,

Bij ons op stal willen we dressuurspiegels in onze buiten rijbaan plaatsen.
Echter onze rijbaan is omringd door weiland, speelbak en paden dus het is
niet mogelijk om de spiegel aan een muur te bevestigen. Overigens ligt de bak
aan een open weiland en heeft dus een behoorlijke windvang.

Zijn er mensen die in hun buitenrijbaan dressuurspiegels hebben, willen jullie je
ervaringen, tips, leveranciers en medelingen achterlaten?

Met vriendelijke groet,

Margriet.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 14:32

Hallo Margriet!
Op mijn stal hebben we twee spiegels in de buitenbaan, eentje bij de C en eentje bij de B. Degene bij de C staat vast aan een soort rek, omdat daar inderdaad ook de tuin/heg begint. Dit is naar mijn idee een stevig rek, maar of het ook veel wind kan houden weet ik eigenlijk niet. Je kunt altijd kijken of er iets bestaat wat nog steviger is, een constructie met twee palen achter (soort driehoek) of iets dergelijks.
Degene bij B zit aan een schuur bevestigd.

Je zou contact kunnen opnemen met een leverancier van paardenbakken en omheiningen, zoals agterberg.
Ik neem aan dat hier zeker wel mogelijkheden voor zijn.

MargrietJonk

Re: Ervaring met Dressuurspiegels in een buiten rijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:11

Bedankt voor je reactie en de tip!
Op deze manier kan ik er tenminste achterkomen of het wel echt werkt en of het wel blijft staan. Er zijn namelijk niet veel stallen met een buiten spiegel heb ik wel gemerkt.....

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:48

Ik ga dit even volgen...Ik ben voornamelijk benieuwd naar de kosten voor zo een buitenbakspiegel en waar ze verkrijgbaar zijn.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:52

http://www.dressuurspiegels.nl

Daar hebben ze spiegels voor een buitenbak. De prijzen staan er ook op.

Verder volg ik dit topic, want een spiegel in de buitenbak is toch altijd wel mijn droom geweest :o

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:58

Ahum :list: . Op de site dressuurspiegels.nl kun je alle prijzen en maten bekijken.

Een spiegel van ong. 3200mm x 1350 kost E 560,00 dacht ik.
Een spiegel die je aan t einde vd lange zijde plaats om te kijken of je paard recht loopt kost E 390,00
De houten palen of gegalvaniseerde standaard/stelling/bouwerk kost E 290.00
Maar vond ikzelf niet echt er stevig eruit zien.

Heb nu bij Naberink een prijsopgave gedaan. De spiegels 3x 2 x 1.50 meter kost inclusief palen constructie
E 1800,00. Monterings kosten komen op E 800,00. Je kunt er dus zelf voor kiezen of je het zelf in elkaar zet
of laat doen.

Alleen is mijn vraag. De spiegels worden recht in de westenwind opgesteld. Dus ik wil wel graag weten of ze
goed windbestendig zijn. Dus als er iemand op bokt zit en die heeft dit op stal laat ff een reactie achter!!!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 21:23

Nou wij zijn eruit. Er worden op de korte zijde bij de letter C 2 spiegels van 2 m bij 1.50m geplaatst en in de hoek nog eentje van 2m bij 1.50m. Deze hebben we op deze plaats neergezet omdat we anders problemen hebben met de zonsondergang en de wind. Overigens is deze plek beter, omdat je dat constant jezelf kan zien in de spiegels omdat ze op de korte zijde zijn opgesteld.

In afwachting tot de heer Naberink die geloof ik deze week al de spiegels kan komen brengen!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:10

Wij hebben op stal ook twee dressuurspiegel. 1 op de lange zijde en 1 op de korte zijde.
Ze zitten vast aan een degelijke constructie, want het waait hier vaak hard.
Ze staan er nu enkele jaren en ik zie ze nu toch echt verweren, er komt een bruine waas op.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:21

Bij een aantal stallen waar ik stage heb gelopen, hadden ze ook een aantal spiegels staan. Deze waren allemaal bevestigd op een stevig rek, gemaakt van ijzer en de spiegels hing ook in beugels. Dus er liep een ijzeren strip, op 2 plekken, van boven naar beneden over de spiegel. Die zaten dus gigantisch stevig vast..Ook met windkracht 8 bleven die netjes staan, in de polder :)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:44

Ik geef deze topic even een klein schopje :+

Mijn hubbie is een echte dressuurprikker en wil hem verrassen met 1 of 2 spiegels in onze buitenbak!

Zijn er misschien nog recentere ervaringen? Deze topic is alweer 10 of 11 jaar oud.

Graag jullie ervaringen.

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:08

ik heb ook spiegels, blijven goed staan ook bij veel wind, zijn niet verkleurd of iets, staan een jaar of 12 nu denk ik, komen bij dressuurspiegels.nl vandaan. tip is wel om meteen op je paard de afstelling ervan te controleren, af je het goed kan zien wat je wil zien, daarna afstelllen is bij ons iig heel lastig.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 06:38

lique68 schreef:
ik heb ook spiegels, blijven goed staan ook bij veel wind, zijn niet verkleurd of iets, staan een jaar of 12 nu denk ik, komen bij dressuurspiegels.nl vandaan. tip is wel om meteen op je paard de afstelling ervan te controleren, af je het goed kan zien wat je wil zien, daarna afstelllen is bij ons iig heel lastig.

Ok, welk formaat spiegels heb je? Wij denken er over om op de korte zijde ten hoogte van de hoefslag en 1 te plaatsen en 1 midden op 1 van de lange zijde's

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:09

Veroorzaken deze spiegels geen overlast voor evt buren? Doordat de zon er in schijnt?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 14:05

Onze spiegels zijn toendertijd door Freddy Nabering geleverd.
We hebben ze zelf geplaatst.
Ze staan op de korte zijde. In bossage. De zon heeft dan geen invloed.
Maar na tiental jaren, valt de folie van de achterkant af. En zijn de platen waarop de stelling
rust wat verzakt.

Zorg wel dat als je de spiegel plaatst in de stelling strip dat je deze NIET KOUD PLAATST.
Dat wil zeggen. Zorg dat je kit of rubber tussen de spiegel en t frame plaatst.
Anders Het je zo een scheurtje of barst erin.

De fabrikant had dit niet vermeld, en toen we ernaar vroegen wimpelde hij dit af.
Maar de eerste spiegel die we als proef hadden opgesteld is door het missen van rubber of kit
stuk gegaan.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 11:29

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit bedoel ik met de folie die afbladerd.

Ze staat wel al best lang.