Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) De haflinger stond bij de mensen die haar in bruikleen hadden aan huis, daar hadden ze dus alleen de kosten voor stro en voer. 

hestejente schreef:Mijn paard staat op de wei, met schuilgelegenheid. Het hangt van de wei af wat voor schuildinges er is, nu zijn dat 3 bomen, vanavond wordt hij verweid, dan wordt het een hokje. Bij de winterwei is een grotere, bestrate, overdekte schuilgelegenheid (voor alle paarden samen) Bij de wei zijn ook 3 gewone stallen, voor als er eens eentje ziek is, of om wat voor reden dan ook op stal moet. Gisteren heeft de tandarts hem daar bijvoorbeeld behandeld
Paar jaar terug heb ik een haflinger verzorgd die samen met een ander paard 2 stallen had met een uitloop (de bak) De paarden hadden een eigen stal, waar ze ook af en toe in stonden, bijvoorbeeld 's nachts. Maar meestal stonden de deuren van de stalletjes gewoon open en konden ze in en uit lopen.
Voor mijn paard betaal ik nog geen 200 euro per maand aan pensiongeld, dat is voor de wei en voor ruwvoer. Als ik een vaste stal wil (die ik niet wil) komt er 50 euro per maand bij voor stal, stro en uitmesten. Krachtvoer moet ik zelf kopen, dat is iets meer zo'n 5 euro per maand. Hij krijgt 1 keer per dag een halve voerkoek, en eens in de week een bak slobber (en vandaag krijgt hij extra snoep bij zijn koek maar dat is omdat hij vandaag jarig is) De haflinger stond bij de mensen die haar in bruikleen hadden aan huis, daar hadden ze dus alleen de kosten voor stro en voer.

AaronYve schreef:Die van mij staan ook op een wei met 2 stallen erop.
Heb wel een waterput, maar hooi en voer moet ik zelf betalen.
De wei kost 65 euro per maand.
Zak voer kost iets van 10 euro en het hooi 35 per pak.
Oh ja, 1 of 10 paarden maakt voor de prijs van de wei niks uit

RamonaJJ schreef:wij hebben 2 1000liter vaten
dus water hebben we ook zelfAaronYve schreef:Die van mij staan ook op een wei met 2 stallen erop.
Heb wel een waterput, maar hooi en voer moet ik zelf betalen.
De wei kost 65 euro per maand.
Zak voer kost iets van 10 euro en het hooi 35 per pak.
Oh ja, 1 of 10 paarden maakt voor de prijs van de wei niks uit

AaronYve schreef:RamonaJJ schreef:wij hebben 2 1000liter vaten
dus water hebben we ook zelf
Ja idd die heb ik ook, ook 2 haha
Is wel handig hé, dat kraantje eronder en bak vullen maar.
In de zomer kan ik ze ook afspuiten want dan sluiten we gewoon de waterpomp aan en kan je lekker je paard afspuiten. Ideaal toch.

)
)
en de bakken op de wei vullen we met , of de tuinslang, of met jerrycans (kruiwagen, of de achterste weilanden met de auto of tractor )