schuurplekken graaskorf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kirza

schuurplekken graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 19:23

heeft iemand een oplossing voor schuurplekken onder op de kin door het gebruik van de graaskorf???

123321

Re: schuurplekken graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:41

Een bontje onder plakken?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:47

ik zou eens kijken of het randje van de korf niet wat scherp is. anders zou ik een kijken, je hebt van die rubber stripjes (kan je geloof ik gewoon bij de bouwmarkt halen) en dan zou ik die over de rand heen plakken. dan wordt het al wat zachter.

kirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 02:42

Een bontje onder in die korf??? dat word toch nat en vies met grazen??? en gaat dan toch ook schuren???

De randen zijn niet scherp....maar ze is zo fanatiek met grazen, dat haar kin over het rubber heen schuurt...en zodoende de huid open wrijft...

Ik doe de korf 's nachts af, en laat haar dan in de paddock...ook omdat ik bang ben dat ze het een keer door krijgt om de korf af te krijgen...en als ze dan een hele nacht staat te eten...ben ik bang dat ze bevangen wordt...

Zijn er nog andere opties of ervaringen???

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 04:29

zou het niet weten maar volg je topuc wel ff omdat ik ook een korf wil aanschaven :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:40

Mijn pony had ook schuurplekken. Toen ik hem dag en nacht op had. Het is kaal geworden. Na 2 weken aankijken heb ik er een bondje (fleece, dunne stof) om gedaan. Ik dacht dat is wel smerig na 2 dagen, maar dat viel mee.
Nu is ze al afgevallen en heeft ze der kapje om de dag of om de 2 dagen om. Met het bondje is het een stuk minder geworden. En nu ze hem niet meer 24 uur om heeft komen er alweer wat haren.
Ze is op de kale plek nooit echt gevoelig geweest.

Niet zo'n hele duidelijke foto,maar het geeft een idee.
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:48

Ik heb het even genummerd :+
maar nr 1 komt door de sluiting daar kan je dus geen bontje of iets om heen gooien.
Aan de bovenkant, op de neus weet ik niet of je het voor elkaar krijgt.
Ik heb een bontje omgedaan voor bij nr 2 zegmaar. Zie foto hierboven.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:54

Als je schuurplekken van die kap krijgt is de omvang te klein voor het paard en kun je beter een maatje ruimer nemen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:53

Oke. Hij zat qua ruimte wel aardig dacht ik. Het gat wordt al aardig groter, als ik een nieuwe gaat halen ga ik een maatje groter proberen! Thanks voor de tip.
Maar dat schuren. Die rand blijft toch langs de kap gaan als ze zo druk aan het eten zijn. Die van mij eet ook altijd best 'gehaast' zegmaar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:26

Maar nu zie je duidelijk dat ie echt strak rond de kaak zit en met die eet-bewegingen krijg je dus schuurplekken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:16

Kun je niet aan strookbegrazing doen dit is ook veel prettiger voor je paard dan zo'n korf om zijn mond.
Gewoon iedere dag een stukje gras, zo kan die niet de hele dag een grote massa gras opeten.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:27

Ik heb hem nu ook bijna niet meer op. Het land is al aardig kaal.
Strookbegrazing gaat niet echt. Ik sta in een groep en heb het dus niet altijd voor het zeggen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:50

SIEMxFUNNY schreef:
Ik heb hem nu ook bijna niet meer op. Het land is al aardig kaal.
Strookbegrazing gaat niet echt. Ik sta in een groep en heb het dus niet altijd voor het zeggen.

In een groep gaat het ook gewoon stroken maken, alleen dat heb je dan idd niet alleen voor het zeggen.
Dat maakt het soms wel wat lastig.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 16:00

mijn vz shet heeft ook een graskorfje die heeft aan de zijkant van zijn mond aan iedere kant een plekje en eerst ook boven op.(heb een andere). Ik heb op dat ene wondje iedere dag wat uierzalf gesmeerd en die is nu weg.

mijn vz shet heeft deze:http://www.paardendrogist.nl/popups/grote-foto.asp?intProductID=26125&intFotoNr=1

hij word op het eigen halster vastgemaakt.

Miss dat het helpt

suc6 iede geval;)

ulle_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:13

ik heb met secondenlijm een stukje gelpad bij het kingedeelte geplakt en dat gaat super!

kirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 14:36

Zoo, veel reacties gehad...ben effe op vakantie geweest vandaar geen antwoord terug geschreven....

Ze is nu weer aan strookbegrazing, dat kon voor heen niet doordat ze samen met een andere pony stond die te mager was (door uitvallende kiezen van ouderdom)....en zoveel moest eten als zij kon verwerken...naast de vele speciale bijvoeding....

Nu is zij overleden en kan bij de andere pony de graskorf af en kan ze weer gewoon eten...(en krijgt telkens een heel klein stukje gras erbij...

Ze heeft wel een paar maanden met de korf omgelopen...vond dit echt niet grappig...de plekjes op de kin...heelde uiteindelijk wel weer...en toen ze daar eenmaal doorheen was ging het niet meer kapot...(de huid was wat harder geworden)...