Heeft iemand een tips voor mij om de boterbloemen weg te krijgen.
Ook als ik maai komen ze ook weer gezellig op
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Waaltje schreef:Wij hebben op dit moment heel veel boterbloemen in het weiland staan. Opzich een prachtig gezicht, maar nu heb ik hier op bokt gelezen dat het giftig is voor paarden.
Heeft iemand een tips voor mij om de boterbloemen weg te krijgen.
Ook als ik maai komen ze ook weer gezellig op
En geloof me, dat verricht wonderen!femke27 schreef:Dan moet je dus spuiten.En geloof me, dat verricht wonderen!
Weet iemand trouwens wat boterbloem in hooi doet? Is het dan ook giftig? Of juist niet meer?
singasong schreef:femke27 schreef:Dan moet je dus spuiten.En geloof me, dat verricht wonderen!
Weet iemand trouwens wat boterbloem in hooi doet? Is het dan ook giftig? Of juist niet meer?
Na 2 wk. in het hooi is de boterbloem niet meer giftig.
V.w.b. boterbloemen op de wei.... zolang er genoeg gras staat zullen ze het niet eten. Maar in de winter als het gras op is beginnen ze toch echt wel aan de boterbloemen. Zeker als ze niet genoeg bijgevoerd worden.

Waaltje schreef:madamX schreef:Ligt eraan om welke soort boterbloem het gaat; over het algemeen is bekalken alleen lang niet voldoende; er is meer met het land aan de hand als er veel boterbloemen gaan groeien.
Wat zou er dan aan de hand kunnen zijn?

Waaltje schreef:madamX schreef:Ligt eraan om welke soort boterbloem het gaat; over het algemeen is bekalken alleen lang niet voldoende; er is meer met het land aan de hand als er veel boterbloemen gaan groeien.
Wat zou er dan aan de hand kunnen zijn?
madamX schreef:madamX schreef:Ligt eraan om welke soort boterbloem het gaat; over het algemeen is bekalken alleen lang niet voldoende; er is meer met het land aan de hand als er veel boterbloemen gaan groeien.
Ben daar dan ook echt heel blij mee, te nat lopen ze het alleen maar kapot.