hoe verkoudheid bij een paard nog tegen te houden???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chivaldi

hoe verkoudheid bij een paard nog tegen te houden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 07:26

hoi hoi,
ik had gister wedstrijd en mijn shet bleef thuis uiteindelijk werd het heel erg noodweer(lees: waterleiding gesprongen,stallen bijna ondergelopen) dus mijn shet stond buiten dus was helemaal doorweekt. ik heb haar binnengehaalt en afgedroogd. vervolgens fleecedeken opgedaan die binnen een half uur zeikesnat was dus weer drooggewreven en staldeken opgedaan. morgen hebben mijn lesklantjes wedstrijd op die pony maar ben als de dood dat ze verkouden is. weet iemand wat ik er nog aan kan doen of wat ik kan doen als ze verkouden is. ik denk zelf niet veel maar misschien hebben jullie bokkers nog tips!!!

Caira

Re: hoe verkoudheid bij een paard nog tegen te houden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 07:33

Waarom zou een pony na een flinke hoosbui verkouden worden? Ik ben bang dat je het met de deken juist erger gemaakt hebt. Door de deken op een natte pony te gooien gaat de lucht tussen de haren vandaan daardoor komt het water op de huid en dan kan een paard idd verkouden worden. Maar onder normale omstandigheden wordt een paard zonder deken niet verkouden van een hoosbui.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 07:36

ze is geschoren en heb haar helemaal drooggewreven en daarna een deken opgedaan

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 07:40

Ah dat is een heel ander verhaal, dat staat namelijk ook niet in je beginpost. Paarden die geschoren zijn ontdoe je van hun natuurlijke bescherming, die maak je dus gevoelig voor verkoudheid en ziektes. Beste kun je idd doen wat jij gedaan hebt en het dier vervolgens laten bewegen (wandelen, stapmolen)zodat de kou niet op de spieren kan slaan.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 07:42

ja sorry was nogal onduidelijk ben met vanalles bezig voorbereidingen voor morgen etcetera en voel me zelf ook niet al te fit hihi. heel erg bedankt ga ze zo maar is in de grote stal zetten dat ze wat kan lopen