moeilijk vinden van een weiland !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isaura

moeilijk vinden van een weiland !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 11:06

Hoi Hoi,

Ik weet niet of jullie ook met zon probleem zitten, maar bij ons in de omgeving (ik woon in ravels, belgie) is het enorm moeilijk om een weiland te vinden (liefst al met stalling)..hebben jullie misschien tips hoe je een wei kunt vinden of iets ???

Poekiemansss

Re: moeilijk vinden van een weiland !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:22

vooral rondvragen in de buurt!
Gewoon aanbellen en vragen bij boeren.
Ook kun je de gemeente bellen of ze nog een stukje hebben om te pachten ofzo.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:27

Ik heb gelukkig net op een landje gestaan waar ik altijd terecht zou kunnen als het nodig is.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:48

Het is heel erg lastig TS, wij zijn ook een aantal jaar nu op zoek. Je zou eens langs de boerderijen kunnen gaan en/ of flyers kunnen maken en die rondbrengen. Verder zou je misschien ook wat rond kunnen bellen.

Succes in ieder geval!

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:50

op mp staat vaak ook wel wat, maar weet niet of je daar wat aan hebt als je in belgie woont?
mij valt het ook altijd op hoor. als ik over snelwegen door heel nederland rijd dan zie ik oooooooveral ongebruikte weilanden, maar nergens plek voor paarden :n
maarja niet iedereen gaat natuurlijk zomaar zn weiland aan een paardenhouder verhuren :P

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 10:46

duChambre schreef:
op mp staat vaak ook wel wat, maar weet niet of je daar wat aan hebt als je in belgie woont?
mij valt het ook altijd op hoor. als ik over snelwegen door heel nederland rijd dan zie ik oooooooveral ongebruikte weilanden, maar nergens plek voor paarden :n
maarja niet iedereen gaat natuurlijk zomaar zn weiland aan een paardenhouder verhuren :P

ja inderdaad..overal waar ik nu kom zie ik ongebruikte enorme plekken weilanden waar het gras meters hoog sta en waar nix mee gedaan wordt...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:29

Wellicht wordt dat gehooid? ;)

tulp2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:57

-Bel bij boeren aan en vraag of je het weiland kun huren tegen een goede prijs, vertel er bij hoe braaf je paard enz. enz.
-Hang advertenties op in de supermarkt waarin je laat weten een wei te vinden. Eventueel een advertentie in een manege.
-Zet een advertentie op Marktplaats (of in Belgie een soortgelijke website?) of in het plaatselijk huis-aan-huisblad.
-Laat zoveel mogelijk mensen weten dat je een wei zoekt en vraag of ze toevallig iets weten. Netwerken werkt vaak het best.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 05:45

Precies!
Veel netwerken!
Ik kan overal in de omgeving met mijn paarden terrecht!
Veel nog gratis ook.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:45

Ben je een Nederlandse die in België woont of een echte Belgische?
De meeste Nederlanders die ik ken hebben ook veel moeite moeten doen om hun paardjes ergens op een belgische wei te krijgen, vooral net over de grens lijkt het net wat moeilijker te zijn.
Zelf ben ik in die streek ook al een behoorlijk aantal jaren aan het zoeken voor een fijne plek voor mijn pony's. Heb nu een plekje aan de rand van Goirle gevonden maar ik blijf zoeken en adverteren. Had ook een advertentie op Kapaza.be willen zetten maar dat mag niet (ben nederlandse).

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 10:06

Deaglán schreef:
Ben je een Nederlandse die in België woont of een echte Belgische?
De meeste Nederlanders die ik ken hebben ook veel moeite moeten doen om hun paardjes ergens op een belgische wei te krijgen, vooral net over de grens lijkt het net wat moeilijker te zijn.
Zelf ben ik in die streek ook al een behoorlijk aantal jaren aan het zoeken voor een fijne plek voor mijn pony's. Heb nu een plekje aan de rand van Goirle gevonden maar ik blijf zoeken en adverteren. Had ook een advertentie op Kapaza.be willen zetten maar dat mag niet (ben nederlandse).

Ik ben een Belgische, maar het blijft moeilijk...
Ik heb ook al aantal keren advertenties geplaatst op kapaza, maar ik krijg enkel reacties van pensionstallen..en dat is nu net niet wat ik zoek...Het is echt hartstikke moeilijk