Wij willen thuis graag een omheining maken voor mn paardje. Daarvoor hebben we houten palen van 1,70 (boven de grond uit). Is het nu beter om 2 of 3 'dwarsplanken te doen? Vaak zie je 3 planken boven elkaar,.. Maar wat is er mis met twee?
Wat voor paard heb je?? Bij kleintjes heb je kleinere tussenruimtes nodig als bij grote Wat ook nog wel eens gedaan wordt is 2 rijen latten en 1 rij stroomdraad er tussen.
Persoonlijk vind ik 3 mooier. wat beter is kun jij zelf goed beoordelen. Wat DubbelDun omschrijft moet je zeker in acht nemen, hoe groot zijn de dieren die er achter moeten blijven? En vergeet ook zeker minimaal een rij stroomdraad niet!
Ja 3 is ook mooier. Maar om hout te besparen dachten we dat het ook niet uit maakte om er 2 te doen. Maar wanneer we straks een kleiner paardje er bij doen moeten er wel 3 balken komen wil die er onder door gaan bijvoorbeeld.
Bedank voor de reactie! Er zijn dus verder geen "regels" aan verbonden..
Onthoud altijd dat voor een normaal/klein paard het onderste draadje/plank op kniehoogte en de bovenste op heuphoogte maar in jou geval zou dat dan de middelste zijn en de bovenste zou je dan dus op borst/schouder hoogte moeten doen. Dat is wel erg hoog hoor 1.70m boven de grond, als je dan een hekwerk neerzet valt het meteen op en is het net een onneembare vesting.
DubbelFun
Geplaatst: 13-05-09 13:37
Maar als je paarden hebt van 1,70+ is het helemaal niet zo hoog hoor Een deel van mijn omheining (langs de weg en als erfafscheiding) is ook 170 hoog.
daffie1986
Geplaatst: 13-05-09 13:39
Ja idd, daarom zeg ik bij normale kleine paarden, bedoelde dus ook dat ik het hoog vindt vanuit mijn oogpunt. Maar dan nog vindt ik het persoonlijk gewoon een afschuwlijk gezicht al dat hekwerk, maar dat geldt ook voor een omheining met slaphangend draad.
Ja, dat snap ik. Zelf vindt ik veiligheid ook belangrijker, maar dat kan ook met een gewoon hek natuurlijk. Maar daar is iedereen in vrij om z'n keuze over te maken.
kimmiee95
Geplaatst: 13-05-09 17:56
Er is niets mis met 2 planken, maar het is steviger met 3 planken. Dat staat vaak ook mooier vind ik.
Maar wat Dubbeldun al zei, let goed op de hoogte van de planken + het formaat van de pony/paard