Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sugarmiss schreef:Neopreen neemt geen vocht op, dus onder het zadel krijgt je paard een erg warme rug.
Neopreen isoleert de warmte dus onder het zadel kan de warmte niet weg.
Neopreen schuurt, dus als je paard niet echt schoon is kun je schuurplekken krijgen.
Bovenstaande geldt natuurlijk niet alleen voor (western) pads, maar ook voor bijv. beenbescherming.
Lielle schreef:sugarmiss, kom jij mijn duikspullen dan een keer uitspoelen? Dat neemt wel zeker water op! De rest klopt overigens.
Sugarmiss schreef:De zenuwen die hierlangs lopen mogen niet langdurig aan een temperatuur hoger dan 30 gr worden bloodgesteld want dan kunnen beschadigingen aan het weefsel optreden, hetzelfde geldt overigens voor de beenbeschemers.
vroeg wijs he). Natpak laat idd geen water door, volgens mij blijft daar ook geen water inzitten, maar dat pak was sowieso echt onwijs zwaar. Dat is nl. van kop tot teen en de voeten zijn gewoon schoenen (niet in 'n zeeëgel stappen, dat kan daar dus gewoon wel mee).
Sugarmiss schreef:Neopreen schuurt, dus als je paard niet echt schoon is kun je schuurplekken krijgen.
Je draagt een stabilizing jacket (stabjack) voorzien van luchtkamers waarin je onder druk lucht blaast uit dezelfde pesluchtcilinder die je ook gebruikt om te ademen. Dat zorgt ervoor dat je blijft zweven in het water of opstijgt. Dat heet trimmen en details zal ik je verder besparen, maar geloof maar dat je weer boven komt (duik zelf ook). Lieke"]ehm, ik werd aangeraden om zn singel te kopen voor mn paardje omdat hij schuurplekjes heeft?
[quote="Sugarmiss schreef:Neopreen schuurt, dus als je paard niet echt schoon is kun je schuurplekken krijgen.
.
Ik niet meer snappen.
) heeft de singel de neiging om te veel in de oksel te gaan zitten waardoor het gevoelige huidje wat voor het oog tussen de singel en het voorbeen ligt open kan schuren. Daar werkt een neopreen singel prima voor.Sugarmiss schreef:De zenuwen die hierlangs lopen mogen niet langdurig aan een temperatuur hoger dan 30 gr worden bloodgesteld want dan kunnen beschadigingen aan het weefsel optreden, hetzelfde geldt overigens voor de beenbeschemers.
Lieke"]ehm, ik werd aangeraden om zn singel te kopen voor mn paardje omdat hij schuurplekjes heeft?
[quote="Sugarmiss schreef:Neopreen schuurt, dus als je paard niet echt schoon is kun je schuurplekken krijgen.
.
Ik niet meer snappen.
), en het huidje van mijn paard is tip top in orde. Mijn ervaring is dus dat neopreen juist niet schuurt.
, maar ik hou ook niet van water dus ik geloof jullie kenners op je woord