Wie heeft zijn/haar paard in een rushuis staan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rixt_

Wie heeft zijn/haar paard in een rushuis staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 19:04

Omdat er bij mijn paard een half jaar geleden spat is geconstateerd (waardoor ze waarschijnlijk nooit meer helemaal goed zal lopen) en omdat ze op leeftijd begint te raken, ben ik rond gaan kijken voor een rusthuis. Wie heeft zijn paard in een rusthuis staan en wat zijn hier de ervaringen mee?

tips en/of aanbevelingen??

Anoniem

Re: Wie heeft zijn/haar paard in een rushuis staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:19

ik werk zo af en toe in een rusthuis in friesland.
staan jongere maar ook oudere paarden.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:39

Wij hebben gekozen voor een particulier rusthuis.
Kleinschalig,veel toezicht en tip top verzorging.
Grote rusthuizen heeft ons eigenlijk nooit getrokken.
2 paarden van ons staan daar en die hebben het nog nooit zo goed en naar hun zin gehad.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 21:50

Hoe gaat dat dan? Komen jullie hier nog vaak of doen zij dan de volledige verzorging?

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:50

Zij doet de volledige verzorging maar wij gaan er zelf zo 2 a 3 keer in de week langs om te kijken hoe geweldig ze het hebben.

xxuniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:55

mooi dat dat er is, het liefst hou ik mijn paard tot dat hij dood gaat, maar als dat niet kan is dit natuurlijk de mooiste oplossing

saskia_g

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:24

hee passival. ik zie dat je ook in Groningen woont en ik weet een topadresje voor dergelijke paarden in zevenhuizen met volop weidegang (en dan niet in kleine paardenweitjes maar grote lappen land), 's nachts op stal als je wil, dekens op/af, net hoe je het wilt hebben. Als je het leuk vind kun je ook een webcam in de box hangen, erg fijn daar. Mijn paard heeft daar tijdelijk gestaan voor revalidatie.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:24

Ik heb mijn pony met artrose in een weide staan met een ander paard erbij ik doe de verzorging zelf want wij pachten een weide aan huis bij iemand en er is dus kijk op ik vind dit nog beter als je daar de mogelijkhied voor hebt natuurlijk!!!ik weet ook niet wat het kost als je je paard/pony in rusthuis neerzet..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:05

saskia_g schreef:
hee passival. ik zie dat je ook in Groningen woont en ik weet een topadresje voor dergelijke paarden in zevenhuizen met volop weidegang (en dan niet in kleine paardenweitjes maar grote lappen land), 's nachts op stal als je wil, dekens op/af, net hoe je het wilt hebben. Als je het leuk vind kun je ook een webcam in de box hangen, erg fijn daar. Mijn paard heeft daar tijdelijk gestaan voor revalidatie.

Wat betaal je hiervoor pm ongeveer? Is dat te vergelijken met reguliere stalling?

saskia_g

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:18

Ja, het ligt er wel aan wat je regulier vindt maar het kost hetzelfde als pensionstalling met volledige verzorging. Van mij is al 2 jaar geleden dus weet niet precies wat het nu is maar dat kun je daar wel informeren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:20

Mijn pony is zeker nog niet aan pensioen toe maar een plekje heb ik gelukkig al, daar sta ik tot nu toe nog achter en ik ga zeker nog een keer kijken.

Persoonlijk kies ik ervoor om hem ver weg te hebben, zodat ik ook door kan met mijn leven anders kan ik hem net zo goed hier houden.
De stal ligt ruim 200km verder maar gelukkig mogen we nog even samen zijn

Nadjol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:25

tita schreef:
Mijn pony is zeker nog niet aan pensioen toe maar een plekje heb ik gelukkig al, daar sta ik tot nu toe nog achter en ik ga zeker nog een keer kijken.

Persoonlijk kies ik ervoor om hem ver weg te hebben, zodat ik ook door kan met mijn leven anders kan ik hem net zo goed hier houden.
De stal ligt ruim 200km verder maar gelukkig mogen we nog even samen zijn

vind je het dan niet erg dat je je paard zo weinig ziet? een paard is toch een groot deel van je leven! :o

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:21

misschien wel ik weet het niet ik weet zeker dat ie het daar voor volle 100% naar zijn zin zal hebben tevens heb ik er een goed gevoel bij.

Mijn leven gaat verder en daar past hij dadelijk niet meer in ik heb dan of jongere paarden of kinderen ik ben daar nog niet helemaal uit.
Zolang hij maar gelukkig is dat telt en wat hij graag zou willen (veel weidegang) kan ik hem hier in zuid-holland niet geven.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:00

Ik heb goede ervaringen met de Stichting Drents rusthuis voor paarden. Zeer vriendelijke en betrokken mensen. De verzorging is top en afstemd op de wensen van het paard. Het is wel een groter rusthuis, maar door de betrokkenheid toch ook weer kleinschalig. Je kunt altijd eens vrijblijvend kennismaken. :)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:11

Ons oude paard (net 25 geworden) is nu 2 jaar met pensioen. Eerste stond hij redelijk dicht bij ons bij kleinschalig rusthuis....daar gingen ze twee aan twee naar buiten en dan de nacht binnen. Dit bracht voor hem, samen met de verbouwing aldaar heel veel stress.
Omdat we alleen de avond mochtend komen en hij dan binnen stond (en compleet gebroken), kwamen we hier pas laat achter...helaas. Men had verstek laten gaan deze ontwikkelingen aan ons mee te tegen, anders hadden we veel eerder ingegrepen.
Na half jaar ander adres gevonden (goeree overflakkee) waar hij in een kudde van ruim 30 paarden staat. Redelijk snel de rust gevonden en nu hij - na veel 'latrelaties' - een vriendje heeft waar hij dikke maatjes mee is (zijn smaen jut en jul en onafscheidelijk) komt hij helemaal bij, dat wil zeggen wordt zelfs weer dikker (hield eerst niet over, teveel kwijt door stressvolle eerste half jaar).
Dankzij dit adres is hij er - boven verwachting - zo goed als bovenop gekomen...
Wij gaan om de twee/drie weken naar m toe. Hij is altijd wel blj als we komen.