Ik heb een pony en hij zweet altijd heel veel onder ze manen okal is het koud.Ze zij ook heel erg dik. Ik heb wel eens pony's gezien met een hannekam zou dat goed zijn om bij hem ook te doen?
ik denk niet dat het persee aan de manen ligt dat je pony daar zweet... op de hals is een normale plek om tegaan zweten, en daar zweten ze gewoon het eerst...
Invlechten is idd ook een oplossing, dan heb je toch nog je mooie manen, maar je pony zweet vaak minder. Dat doen ze ook bij de dikke haf op de manege, die heeft ook een dikke laag manen, die vlechten ze in en hij zweet een stuk minder;)
Dat moet je zelf weten, als jij zo'n hanenkam mooi vind knip je de boel er gewoon lekker vanaf. En anders heb je misschien wat aan bovenstaande tips over invlechten enzo.
delayla97
Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-09 20:52
me pony heb nu rechtopstaande manen en het gaat nu echt supper goed
BiancaMilan
Geplaatst: 30-07-09 18:20
Ik ken ook een pony met hele dikke manen die ze helemaal hebben afgeknipt. Het ziet echt super leuk uit! Het ligt er ook aan hoe je pony eruit ziet of die het kan hebben of niet.
miss_simone
Geplaatst: 31-07-09 14:16
als ze dikke manen hebben ziet het er niet uit als je het knipt..ik zou de manen trekken/ uitdunnen..dan houd je ze op de mooie lengte,. het word dunner, en dus minder bezweet... maar als hij er na het uitdunnen nog steeds last van heeft, zou ik kiezen voor het welzijn, nen iet voorh et mooie
Ik zou ze uitdunnen en eventueel het haar in dikke vlechten leggen als je gaat rijden
hinta
Geplaatst: 03-08-09 18:45
uitdunnen heeft als nadeel dat je allemaal sprietjes krijgt als het weer aangroeit. bovendien zijn de manen een natuurlijke bescherming tegen de kou en de insecten. het is dan eenvoudiger en sneller om ze te vlechten.
Ik heb bij mijn shet een hanekam gemaakt, puur omdat het hem leuk staat. Je moet alleen de manen wel heel kort knippen, omdat ze anders niet recht blijven staan. In het begin is het geen gezicht dus.