vliegen electrocuteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corvl

vliegen electrocuteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 23:44

Hallo,

Onze paardenstallen sluiten aan op ons huis en we kunnen deze ruimte in door een deur die aansluit op onze gang.
's Zomers zijn er veel vliegen in deze stallen en met het opengaan van de (binnen)deur zijn er altijd een aantal vliegen die erg nieuwsgierig zijn naar ons interieur.

Nu heb ik 2 van die vliegen electrocuteer aparaten met UV licht. Zodra de vliegen naar het UV-licht komen en de metalen staven raken....... RIP!

Wat is nu de beste plaats om deze aparaten op te hangen....
-Vlakbij de binnendeur; , maar komen de vliegen dan juist niet meer en sneller naar/richting de binnendeur. ?
-In het midden van de stallen.?
-Bij de buiteningang (grote schuifdeur van 4 x3 meter);, komen er juist dan niet meer vliegen in de stal.?

Cor

Vjestagirl

Re: vliegen electrocuteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 23:56

Ik zou ze ophangen bij de overgang van stal naar gang. Ik denk niet dat er daardoor perse meer vliegen naar de binnendeur zullen komen.

corvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 09:36

@vjestagirl: Vorig jaar had ik die daar ook hangen, omdat dat mn eerste redenatie was. Maar wat me opviel was dat er een hele zwerm vliegen altijd op de muur zat, die nog niet dicht genoeg gekomen waren bij het aparaat. Of er meer vliegen in huis waren kan ik niet echt zeggen.

Ik zit nu meer te denken de aparaten in het midden van de stal te hangen........

Andere mensen met ervaringen of gedachtengang van een vlieg :-)

Cor

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:21

je kan er ook 1tje ophangen bij de ingang stal en 1tje bij de ingang huis.

corvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 15:19

@ blue kim: Maar als ik er een doe bij de ingang van de stal, trek ik dan juist niet meer vliegen van buiten aan? Want dan is het middel erger als het doel?

dekraanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:51

wij hangen altijd de ouderwetse plak/stroopstrips of, werken super!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:17

Vliegen zitten graag op een iets warm plekje en niet op de tocht. Verder houden ze ook niet van blauw.

Als je vliegen gaat lokken zul je ze idd ook van buiten aantrekken. Probeer hem dan uit het zicht van 'buiten' te hangen, dus net om de hoek van de buitendeur bijvoorbeeld. Dan zien ze het blauwe licht niet.

corvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 21:32

@ Dubbeldun: kijk daar heb ik wat aan , bedankt voor de info.

@ Dekraanhoeve: Die hangen er ook , maar is niet afdoende.

groet,
Cor

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:32

Waarom hang je hem niet gewoon in de bijkeuken/gang. Je bedoelde toch dat de deur bij jullie binnen uitkomt op de gang, je bedoelde toch niet de voergang? 'S avonds heb je de lichten uit en dan komen ze juist op het licht af. Mijn schoonvader heeft een boerderij en die heeft er ook 2 1 aan elke kant van de deur, dus 1 in de afkalfstal en 1 in de bijkeuken.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:01

ik zou em ook niet bij de deur hangen. dan lok je ze juist...

corvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 19:41

@ daffie & zij: idd de gang van ons woonhuis. In principe een goed idee, alleen wil ik niet zo'n groot lelijk ding in mn huis hebben. hij hangt nu bij de ingang van de schuur/stallen boven de deur en gaat 's avonds uit. Tot nu toe geen problemen met de vliegen die een kijkje in huis willen nemen.

Cor