Wij hebben een hele fijne buitenbak met een goede bodem. Hij ziet er op het moment alleen een beetje onverzorgd uit omdat er een band van onkruid (grasjes en herderstasje etc.) langs de randen groeit. Omdat het onder de afrastering zit wordt het niet kapot gelopen. Als ik het er gewoon uit probeer te trekken neem ik de halve inhoud van de bak mee. Daar ben ik dus maar mee gestopt. Ik heb ook al een stukje van de kant af geharkt en op de hoefslag gelegd om kapot te lopen, maar dat lijkt me eigenlijk niet goed voor de bodem (waterdoorlatendheid). Bovendien neemt mijn rug me dit niet in dank af.
Weet iemand hoe ik dit onkruid het beste kan bestrijden? Misschien toch met de gifspuit?
Gewoon even langs de welkoop gaan. Daar hebben ze verschillende soorten gif te koop. Even overleggen wat het beste is voor jou. Hou er wel rekening mee dat je paarden er dan niet aan mogen knabbelen en doen als je het net gespoten hebt. Indien ze dat doen, ongeveer 2 weken niet laten gebeuren.
Anoniem
Geplaatst: 09-05-09 16:29
Gewoon beetje Roundup idd spuiten, en naderhand als alles dood is, de boel even verwijderen met wortel en al.
Roundup kan je bij de Boerenbond / Welkoop etc. wel halen.