na 3 jaar lang zeuren en zagen bij de weide-eigenaar, hebben we sinds vorig jaar eindelijk een buitenpiste!
De ondergrond is gewone weidegrond, met daarbovenop een paar lagen scheldezand, denk ongeveer 60cm dik.
Dit is prima in de koude en natte periodes, dan ligt de piste goed, soms iets te modderig, maar niet glibberig ofzo.
Maar met het mooie droge weer is het net stof... De piste is zwaar en er valt wel op te rijden, maar na 20min zijn de paarden bekaf. Voor de zekerheid stappen we voldoende in en uit op een harde ondergrond, om de pezen nadien toch te sparen.
Nu vroegen we ons af, wat kan helpen om ze minder zwaar te maken? Is slepen voldoende? Heb al een paar topics opgezocht en gelezen, maar dat ging allemaal over andere soorten zand.
De persoon van die de wei is is een boer met veel te veel zaken aan z'n hoofd en die ga ik dus ook niet lastigvallen en al zeker niet voor een sprinkler-installatie
Denk dat hij dan wel gek wordt aangezien ik de piste al gekregen heb 
Volgens het contract is hij al niet eens verplicht om een piste aan te leggen, dus mag niet klagen!

Ik ben al jaar en dag een platte platte piste gewend
, maar daar gaat dan wel de sproeier op als het heel lang droog is en dan valt het wel weer mee.