Must haves

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deezjebeezje

Must haves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 18:59

Wat zijn nu de must haves voor paarden eigenaren/ruiters?
Ik vind natuurlijk de basis, borstels, tuig (of je nu dressuur rijd aangespannen of wat dan ook)
Maar ook een zweetdeken bijvoorbeeld.
Zomerdeken vind ik niet per se nodig tenzij het niet anders kan ivm bijv zomereczeem
Winterdeken hoeft niet voor alle rassen...
Peesbeschermers zijn ofwel nodig bij t wat hardere werk waarbij het risico op blessures hoger is of als je paard van nature al op zn eigen hakken loopt maar voor t recreatieve paard hobbelen of het boshobbelen.
Maar ik heb ook anti klit aangezien die van mij behoorlijk lange manen heeft en een mooie volle staart...
Nog dingen?

Groetjes desiree

fjordnina

Re: Must haves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:02

Het enige wat je echt nodig hebt is volgens mij een halster met een touwtje en soms dat zelfs nog niet eens.

Anti klit, zweetdeken en peesjes zijn nu niet direct must haves in mijn ogen. Handig, oke, maar echt nodig?

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:09

En dan denk ik goed kammen is beter dan die anti-klit rommel gebruik het echt nooit bij mijn anda.

Maar denk dat de nodige kennis beter is en inderdaad dingen die echt belangrijk is heb je denk ik niet alleen een goede huisvesting.

Waarom de vraag eigenlijk?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:12

must have is ruimte voor je paard :)
en ook samen met andere paarden

deezjebeezje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 19:14

Zomaar, omdat ik eigenlijk gewoon wil weten hoe anderen erover denken, ja halster en touw zijn idd ook wel handig hihi ;).
In mijn mening wil ik de manen zoveel mogelijk heel houden en niet te veel breken.. Ga ze over eentijdje ook vlechten, maar staat nu nog n veulen bij..

natuurlijk zijn ruimte en onderdak het aller aller aller belangrijkst.....

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:23

Winterdeken hoeft voor geen enkel ras, het hoeft alleen maar voor de mens die liever geen teddybeer heeft. Wat ik best kan begrijpen, maar 't paard kan best zonder deken hoor. :D

Zweetdeken vind ik ook niet direct nodig bij een ongeschoren paard.

Peesbeschermers ook niet, tenzij je een paard hebt wat z'n eigen benen kapot trapt.

Qua benodigdheden: goed passend zadel/hoofdstel, poetsspullen, halster/touw, en voor mezelf nog een clicker en paardensnoepje (of gewoon een appeltje), meer heb ik niet nodig. :P

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:25

Nou mijn paard heeft toch zeker liever een deken opliggen. Die van mij is 8jaar geleden uit het zonninge zuide van spanje gekomen en die is knap sagerijnig zonder deken.
Ik heb het ook een in het begin niet gedaan maar ze had het gewoon echt koud. Dus het kan wel :D