hoe manen behouden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

hoe manen behouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 16:12

Mijn paard heeft eindelijk weer wat manen,ik vind lange manen erg mooi.Maar de wei staat weer vol met weide genoten dus ik ben bang dat z,n manen er weer aan gaan.Zou invlechten misschien een idee zijn?

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:16

invlechten kan wel helpen, maar dan moet je uitkijken dat ze daar niet aan gaan kluiven
ik heb een keer spul gehad, dat erg goed hielp, nog bitterder als een grapefruit en je blijft het dagen proeven,helaas ervaring mee :)
ik had dit gekocht bij hyporama en zat in een geel flesje, alleen geen idee meer hoe het heet

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 18:10

Okee dan ga ik daar eens voor kijken,het zou fijn zijn als hij z,n manen zou kunnen behouden.

zij

Re: hoe manen behouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:15

cribbox of antibijt kan werken idd. verder werkt invlechten ook wel tegen het afbreken, maar je moet het niet te lang laten zitten (iedere week uithalen ofzo en dan weer opnieuw vlechten)

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:18

Bij Smartie vlechten we het ook vaak in, niet te kleine vlechtjes gebruiken en 'veel' anti-klit er inspuiten.
Ook moet je oppassen dat je de elastiekjes er niet te strak om doet anders breken de manen daar af.
Ook doen we een paar keer week de vlechtjes opnieuw om het netjes te houden en zorgen dat ze niet afbreken/schuren.
Werkt voor ons erg goed, dr manen zien er prachtig uit!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:29

PP > VSW

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:03

Losse vlechten en antibijt spul er in doen:) dan denk ik dat er misschien nog wel wat manen overblijven ;)