Schudden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienTje_

Schudden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 21:05

Hoi Bokkers
Ik weet niet of het hier precies goed staat..
Als ik op mijn paard rij rijd is dus gewoon dressuur en oefeningen, En dan rijd ik haar ook rond en rijd gewoon op 2 teugels met druk en dan rijd ze ook gewoon rond en rijd figuren enz, in het begin blijft ze ook gewoon rond maar als we wat langer aan het rijden zijn dan begint ze haar hoofd omhoog te gooien niet heel ver maar een stukje en dan doet ze dan later weer en dan krijg ik haar niet echt meer rond, Wat kan ik hier aan doen dat ze het hoofd niet meer omhoog gooit?, Het hoofdstel en zadel past goed en daar is verder niks mee aan de hand ;) , Ik hoop op reacties, Maar ik wil geen reacties van dat er wat met haar gebit aan de hand is of met haar hoofdstel enz wand alles is verder goed met haar en met haar gebit ook!

Gr Evelien

zij

Re: Schudden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:17

protest?
vliegen?
pijn?

3 opties die je het beste zelf kunt nagaan ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:20

ik ga mee met zij, is ze nagegeken door de fysio oid?
hoe rij je zelf?(harde hand oid)
heb je les, of krijg je op een andere manier goede feedback?

EvelienTje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 09:32

Ze heeft nergens pijn en dat merk ik ook niet, Bij haar mondhoeken daar is het wel een beetje droog vind ik zelf, Kan dat het zijn?,Zoja wat kan ik er opsmeren?,Ik krijg zelf les 1x in de week dat is clubles en van wie is les krijg heeft er veel verstand van, Vliegen ja dat kan het denk niet zijn wand daar heeft ze geen last van, Ik rijd niet echt met harde hand, Ik rijd gewoon op 2 teugels en dan gewoon druk zegmaar, Ik dacht zelf mischien jeuk?, Ze slijmt zegmaar wel altijd met het rijden, Zeg maar dat ze op het bit kauwt dat is wel een goed teken maar ik weet niet of ze dan ook jeuk krijgt van dat slijm?

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:39

voor droge mondhoeken kun je gewoon vaseline smeren...

pijn hoef jij niet te merken. een paard is een prooidier en zal niet snel laten zien dat het pijn heeft. dan zijn ze namelijk te makkelijk te pakken voor een roofdier...

jeuk... hmz zou kunnen. ik denk dat alles kan... mijn paard schudde laatst ook met haar hoofd met rijden (heb daar ook een topic over gemaakt) maar dat kwam echt van de vliegen...
jeuk kan natuurlijk van het zweet. of dat daardoor haar huid gevoeliger wordt en het hoofdstel niet lekker zit ofzo?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:42

@TS: heel veel paarden hebben last van de nek op het plekje waar het hoofdstel/halster op komt...
en hoe kan je zeggen dat je niet merkt dat ze pijn heeft?
schudden kan toch een teken van pijn zijn?

wilmatjJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:43

mijn paardje heeft dit ook.
ik krijg het er ook niet echt uit,

maar iemand die mij les geeft die zegt.
als je stelling vraagt vind ze het gewoon moeilijk.
als ze dan haar hooft omhoog gooit dan hoeft ze even niet te buigen.
dus maakt ze het makkelijker voor haar zelf.

of dit het is weet ik niet.
ik heb verschillende bitjes, en hoofstellen zelfs bitloos hoofstel geprobeerd.
maar nog steeds de oplossing niet gevonden

EvelienTje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 09:57

Ik heb haar bij de winter gescheerd, En ze is goed in conditie, En zweten doet ze niet zo gauw, En het hoofdstel past goed, ik zie ook nergens plekjes zitten, Ja mischien komt het ook door de vliegen maar dat weet ik echt niet, Wand als ik bij de pony club rij (Binnenbak) heb ik er niet echt last van, Maar gister toen reed ik ook en het waaide wel wat maar toen deed ze het ook gewoon, Maar het is echt als ik wat langer rijd in het begin heb ik nergens last van maar later dan komt het, Ze is makkelijk in stelling en doet dit ook goed soms doet ze zelf te veel stelling, In galop ook gaat ze ook makkelijk stelling, Soms hoef ik alleen maar beetje druk op de teugels te zetten en dan gaat ze al rond, Ik zal vrijdag mijn instructrice even goed vragen van hoe en wat ,Wand vind het erg irritant dat ze haar hoofd zo doet, Zo rijd het ook niet lekker als ze haar hoofd zo doet, Ik zal vandaag ook even alles controleren het hoofdstel en haar hoofd..