Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wanja schreef:Als ik heel eerlijk ben snap ik ook niet dat deze dingen nog verkocht mogen worden, vind het eerlijk gezegd dierenmishandeling om een paard een stuk plastic voor z'n gevoelige neus te binden
Wanja schreef:Als minder zand binnen krijgen je doel is dan zou ik zo'n masker zeker niet gebruiken, zoals je zelf al aangeeft gaat ze nu met d'r neus meer over de grond schuren. Als ik heel eerlijk ben snap ik ook niet dat deze dingen nog verkocht mogen worden, vind het eerlijk gezegd dierenmishandeling om een paard een stuk plastic voor z'n gevoelige neus te binden, maar dat daar gelaten. Als het doel is om je paard minder gras te laten eten dan zou ik kijken naar een schrale wei of de wei voor een deel af zetten en steeds een strookje erbij geven.
sammie18 schreef:Ik heb een graasmasker in het verleden gebruikt. Mijn paard had het al wel vrij snel door, volgens mij moet het gras wel wat langer zijn zodat het paard de pluk welke door het gat komt te kunnen pakken.
Mijn paard scheurde bijna uit zijn voegen van het vele gras eten, hij had eerder op een stal gestaan met alleen gras afgegeten op een paar milimeter. Dus nu kon hij zoveel gras eten als dat hij wilde en dat deed hij dan ook. Ik wilde hem niet uit de kudde halen, en het was dan geen mogelijkheid om hem minder gras binnen te laten krijgen. Iemand adviseerde mij zo'n graasmasker en deze heb ik besteld. Wel heb ik bij de kin van het paard bont om de rand gemaakt, hier schuurde hij. Verder bijna dagelijks de neus ingevet, zodat het niet zou schuren en wondjes zou veroorzaken( in mijn geval met rode billetjes creme van zwitsal of uiercreme).
Let er wel op dat hij niet te dicht op de mond hangt dit irriteerd, het masker moet circa 2 cm onder zijn mond hangen, dus niet te strak aantrekken.