Ik ben bezig met het beleren van mijn moeders d-pony. Nu zit qua longeren tot het opzadelen etc. er al helemaal keurig in.
Het probleem is echter dat ik nu bij het erop gaan zitten er alleen voor sta, dit paard is ook nog eens erg schichtig en slechtziend waardoor het opstappen mogelijk een probleem kan worden.
Bestaat er dus zo iets/iemand waar ik hem naartoe kan brengen en die me dit uit handen kan nemen? Die hem alleen het opstijgen leren en het eea wat aan de longe gedaan moet worden tot eventueel licht inrijden, dus de dingen die je echt niet alleen kunt doen. Het inrijden/doorrijden kan ik verder namelijk prima zelf doen.
De vraag stel ik omdat ik geen ervaring heb met het laten africhten van je paard, heb geen idee waarbij ik moet uitkijken en bij moet opletten.
CARLIJN_
Geplaatst: 04-05-09 08:36
Er zijn heel veel stallen waar je dit kan laten doen. Ik weet niet waar je woont. Anders moet je ff googlen
Er zijn idd veel stallen waarbij je dit kan laten doen. Maar... er zit nogal wat verschil in. Ik denk dat het handig is dat je idd eens zoekt op internet, maar daarbij ook heel duidelijk in je achterhoofd hebt wat je wilt qua methode en omgang met het paard. Je hebt stallen die een paard in een paar weken klaarstomen, en je hebt stallen die er langer over doen.
Dus: ga ook eerst eens bij een paar stallen langs. Soms hoor je ook dat eigenaren niet mogen komen kijken of niet worden betrokken in het proces van het inrijden. Dat vind ik persoonlijk altijd een slecht teken. Want als de eigenaar later met het paard bezig moet, dan moet hij toch weten wat het dier precies geleerd is?
pyrrhus
Geplaatst: 04-05-09 09:19
Waar komt je vandaan? Anders zou ik het eventueel wel kunnen doen...
Wij maken zowel ponys als paarden klaar voor mensen, op een rustige en betrouwbare manier. En je mag altijd komen kijken. Voor meer info kun je mij altijd even pben!