Nu staat dit paard al een hele tijd te koop. Even meer gegevens: het is een achtjarige, in Spanje goedekeurde dekhengst, schimmel, en groter dan 1m60 (ik schat zo'n 1m63). Hij heeft dus volle papieren en is goedgekeurd voor de dek (dat interesseert mij op zich niet, maar geeft wel een indicatie van de kwaliteit van het paard).
Hij staat al zeker een jaar te koop in de advertenties. Ik ben er langs geweest, het is echt een heel mooi en lief paard met geschikte gangen. De (heel vriendelijke) eigenaars verkopen hem omdat ze geen tijd meer voor hem hebben en nog drie andere paarden (dravers) hebben.
VOORDEEL: hij is dus geweldig, en wat komt er nog bij: hij kwam van 7000 EUR en omdat ze hem echt weg willen hebben kost hij nu nog slechts 4000 EUR (hij is dus ahw in de aanbieding
). Mensen die een beetje thuis zijn in de prijzen van andalusiërs, weten dat dit een spotprijs is. Voor mij is steeds het probleem geweest dat ik geen geschikte Anda kon vinden in mijn prijsklasse, omdat ze altijd zo vreselijk duur zijn
. Ook wou ik naar Spanje deze zomer (doe ik misschien nog wel) om er eentje te halen, maar dan moet ik echt nog doorsparen...Wat houdt je nog tegen, hoor ik jullie denken...
?wel, NADEEL: die mensen hebben hem als driejarige onbeleerde gekocht van een importeur, en rijden enkel recreatief. Zij hebben hem geleerd, hij is dus verkeers- en zadelmak, MAAR kent NIETS van dressuur... Loopt wel heel mooi aan de teugel enzo, maar kent geen oefeningetjes ofzo... Hoewel het Spaanse paard heel laat volwassen is (staat ongeveer een jaar of 2 achter tov het 'doorsnee' warmbloedpaard), vertellen sommige mensen me dat een achtjarig paard toch wel heel veel moeite gaat hebben met het aanleren van nieuwe dingen. Anderen spreken dit dan wer tegen.
Wat zouden jullie doen? Kopen of niet??
Omdat hij vroeger duurder was,dacht ik er niet eens aan om hem te kopen, maar nu hij zo goedkoop is geworden.... ben ik weer gaan nadenken over hem.
HELP!!
En voor de recreatieruiter, als recreatiepaard dus, is hij gewoon te duur.