schuren bij de staart HELP!.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Willem_x

schuren bij de staart HELP!.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 21:23

Hee Hallo bokkers ,

hier is mn punt mijn fjord schuurt bij zijn staart erg vervelend want hij heeft nooit een mooie volle staart
aaltijd maar een klein dun staartje echt jammer. Ik heb al van alles geprobeert van elke week wassen tot
na controleren op luis of iets dergelijks. ik weet niet of hij het lekker vindt of er een reden voor heeft?
kunnen jullie mij nog helpen? tips graag en advies

Groetjes Melanie

Ronne

Re: schuren bij de staart HELP!.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:25

Heb je al van die speciale anti-jeuk middeltjes geprobeerd voor in de staart? (ik vind huidolie van Leovet fijn spul)

En anders kijken waaraan hij schuurt, misschien iets in de wei/stal zetten waar hij aan kan schuren, zonder dat zijn staart eraan gaat? Bijv. van die borstels die je aan een paal kan maken.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:26

Bij die van mij helpt sudocreme goed. Wel goed blijven smeren, zodra ik het een dagje niet doe, is hij weer volp aan het schuren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:27

Mijn paard heeft hetzelfde. Ik heb nu een vliegendeken, was 2x in de week (alle twee de keren met 2 soorten shampoo, teer&zwavel en betadine), 5 dagen in de week smeer ik met manenliquid, ik smeer anti muggen stinkgel in haar staartwortel haren en ze krijgt knoflook. Dat helpt.

Willem_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 21:30

Aan een betonnen punt in zn stal , maar volgens mij kan ik daar geen borstel aan bevestigen, boren aan de muur , kan je dat spul in een paardenwinkel wel kopen?

Willem_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 21:31

moet ik dan soducrem op zn staart wortel doen dat wordt toch zo wit dan?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:34

het spul wat ik gebruik is allemaal in de paardenwinkel te krijgen. Alles samen (behalve de deken) kost 60 euro. De manenliquide gaat 3 weken mee, de shampoos 2 tot 3 maanden, muggen stinkgel heeeeeeeeeeel lang omdat je maar een klein beetje nodig hebt, knoflook ongeveer een seizoen, iets langer... Maar tis wel duur

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:35

Soducreme heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar in een gemiddelde paardenwinkel kun je een heleboel verschillende middeltjes kopen.. Evt. iets met Tea Tree olie (shampoo oid) kan ook goed helpen tegen mugjes ed.

Jammer.. kun je ook niks doen met doeken of zo ervoor (let op dat het wel veilig blijft!), zodat de punt wat minder scherp wordt..

Willem_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 21:38

Ja dat geloof ik graag dat het prijzig is.
dat muggenspul is dat gewoon wat ook voor mens te gebruiken is?
maar kan een paard ook roos hebben en dat dan iriteert weet jij dat?

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:38

mijn paard doet het ook ,
ik was het met betadine , en met teershampoo , ik zie zegmaar wanneer hij weer bijna gaat schuren als er van die witte dingetjes in zn staartwortel zitten , soort van roos . en dan was ik het meestal gelijk.

Willem_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 21:39

ja de punt is wel heel stomp eigelijk dus daar is geen gevaar voor :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:40

Willem_x schreef:
Ja dat geloof ik graag dat het prijzig is.
dat muggenspul is dat gewoon wat ook voor mens te gebruiken is?
maar kan een paard ook roos hebben en dat dan iriteert weet jij dat?

Dat kan, maar dat houdt niet zo lang. Ik gebruik een gel die speciaal voor paarden is. Ik doe het losjes in haar staart haren, alleen bovenin, niet op de huid maar op de haren. Dat stinkt alleen maar en houdt de mugjes weg.

Een paard kan een soort van roos hebben, maar of het echt roos is, dat denk ik niet.

Willem_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 21:41

Oke, ik zal is wat uitproberen ;) , waar is die teershampoo verkrijgbaar?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:46

Tea Tree werkt inderdaad ook fijn, ik heb een tijdje spul gebruikt dat eigenlijk voor honden was. Was enkel een klein potje, en kostte 10 euro per potje. Ging wel erg hard opeens.

Met sudocreme word het wel wit, maar het geeft wel even verlichting, tot het schuren over is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:47

Teershampoo is verkrijgbaar bij de ruitersportzaak. Overgens is alléén wassen (bij mij) niet genoeg. Ze is pas helemaal jeukvrij sinds ik de hele mikmak heb...

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:52

DE oplossing en nog goedkoop ook!!!

Klitwortel, gewoon bij de kruitvat te koop.
Is voor mensen met huidschilfers op hun hoofdhuid volgens mij. (op alcoholbasis)

Het is een doorzichtige plastic fles met een paars etiket en een paarse dop.
Niet veel verkoopsters weten dat ze het verkopen :Z dus dan weet je waar je naar zoeken moet....

Mijn paard schuurde ook altijd haar staart kapot en met deze lotion niet meer.
Wel elke dag op nieuw in smeren.
Het is zo dun als water en doe het altijd aan de boven en zijkanten van de staartwortel, zou ook in de manen kunnen als daar geschuurt word.
Pas op met wondjes (ook op je eigen handen :D ) want de alcohol prikt erg!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:53

Lijkt me niet zo prettig voor een paard dat schuurt, aangezien de kans dat die wondjes hebben nogal groot is...

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:59

Mijn ijsco heeft het zelfde. het is geen eczeem maar wel jeukerig. Had eerst een vliegendeken maar dat zat voor haar niet lekker. Heb haar nu maar een pagony eczeemdeken gegeven en de inloopstal van buiten helemaal met stroomdraad gedaan een stukje binnen. Kunnen nu schuren een bezemkoppen een een ronde buis. En ze ziet er nu keurig uit als ze onder de deken uit komt.

Wassen doe ik alleen als het erg warm is en dat met tea tree shampoo, die overigens ook bij de paardendrogist te krijgen is van naf en een liter geloof ik 15 euro is. En daar doe je lang mee :D

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:01

Vjestagirl schreef:
Lijkt me niet zo prettig voor een paard dat schuurt, aangezien de kans dat die wondjes hebben nogal groot is...

Zo erg is het ook weer niet hoor, het prikt gewoon even, maar als je het trouw gebruikt, schuren ze niet en verdwijnen de wondjes dus prikt het ook niet meer.
Je merkt het aan je paard zelf wel of ze het erg vinden of niet... als het jeukt werkt het nog verkoelend ook.

Willem_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 22:02

dat is ook een goeie, bedankt